فولاد و آهن

در شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛

صرفه جویی ۵/۱ میلیارد ریالی با بومی سازی موتور پاتیل بر

صرفه جویی ۵/۱ میلیارد ریالی با بومی سازی موتور پاتیل بر
پایگاه خبری معدن نیوز - با تلاش کارشناسان فولاد مبارکه اصفهان و همکاری شرکتهای سازنده داخلی، موتور ساخت داخل مکانیزم پاتیل‌بر کد ۷ جایگزین موتورهای آمریکایی شد و سالانه یک میلیارد و پانصد هزار ریالی صرفه جویی به بار آورد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - با تلاش کارشناسان فولاد مبارکه اصفهان و همکاری شرکتهای سازنده داخلی، موتور ساخت داخل مکانیزم پاتیل‌بر کد 7 جایگزین موتورهای آمریکایی شد و سالانه یک میلیارد و پانصد هزار ریالی صرفه جویی به بار آورد.

به گزارش معدن نیوز؛ رییس حمل و فرآوری سرباره با اعلام این خبر افزود: از آنجایی که موتورهای پاتیل بر پس از هر 12 هزار ساعت کارکرد (حدود 18 ماه) نیاز به اور حال کامل دارند و انجام این عملیات تعمیراتی بر روی موتورهای خارجی نصب شده بر روی مکانیزم با مشکلات ناشی از تحریم و صرف هزینه‌های زیاد روبرو بود پس از تعریف پروژه و برنامه‌ریزی جهت ساخت آن با همت کارکنان حمل وفراوری سرباره و همکاری دفتر فنی تعمیرات حمل ونقل، واحد خرید قطعات یدکی و شرکتهای ایدم و راک سپیدان، موتور  om457 la ساخته  شده در شرکت ایدم تبریز جایگزین موتور c11  ساخت کاترپیلار آمریکا  گردید.
مسعود غلامی مزیت‌های حاصل از این بومی سازی را  امکان جایگزینی موتور سایر پاتیل برها و تحقق صرفه جویی حاصل از آن ،حل مشکل تامین قطعات یدکی موتور محرکه پاتیل برها، جلوگیری از خروج ارز، خارج شدن از انحصار تعمیرات و نگهداری موتورمحرکه پاتیل بر و ساده و آسان بودن نگهداری و تعمیرات موتورهای ساخت ایدم برشمرد و افزود : پس از نصب موتور ساخت داخل با انجام بیش از 2400 سفر(حمل مواد مذاب)،  آزمایش شده و مورد تایید قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه موتور مذکور ساخت داخل بر روی اتوبوسها و کامیونهای ساخت شرکت ایران خودرو دیزل نصب می‌شود لذا دسترسی به موتور و قطعات یدکی آن نیز در داخل کشور به سهولت انجام می‌ گیرد که این مهم نیز یکی دیگر از مزایای این جایگزینی می‌باشد.
ایشان در پایان از مدیریت و کارکنان حمل و فرآوری سرباره ، دفتر فنی تعمیرات حمل و نقل  ، خرید قطعات  یدکی و شرکتهای پیمانکاری که در تحقق این پروژه تلاش نمودند قدردانی و اظهار امیدواری کرد با عزم و تلاشی که در کارکنان نهادینه شده است روز به روز شاهد موفقیتهای بیشتری در شرکت باشیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد