آلومینیوم و مس

عضو هیات مدیره مس آذربایجان خبر داد:

بهره برداری از پروژه فاز۲ تغلیظ مس سونگون در اوایل سال ۹۳

بهره برداری از پروژه فاز۲ تغلیظ مس سونگون در اوایل سال ۹۳
پایگاه خبری معدن نیوز- در حال حاضر پروژه فاز ۲ تغلیظ مس سونگون با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- در حال حاضر پروژه فاز 2 تغلیظ مس سونگون با پیشرفت فیزیکی 83 درصدی در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش معدن نیوز مهندس محمد تقی پاکزاد معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداروعضو هیات مدیره شرکت مس آذربایجان در بازدید از مجتمع مس سونگون با اعلام این خبر اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح از این پس اجرای طرح های توسعه ای در مجتمع مس سونگون با جدیت و شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.
پاکزاد طرح های ذوب و پالایش را از طرح های مهم مجتمع مس سونگون اعلام کرد و گفت: در خصوص طرح ذوب توافق هایی صورت گرفته که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است. طرح پالایشگاه نیز پیشرفت های خوبی داشته و زیرساختها، لوزام و تجهیزات آن تامین شده است.
وی افزود: امیدواریم با وجود موانعی که بعضا وجود دارد با بازنگری در کارها خصوصا در بحث تامین کالا تمهیداتی اتخاذ شود که منبعد کارهای پروژه های ذوب و پالایش را با کمترین تاخیر پیش ببریم تا همزمان این دو پروژه آماده بهره برداری شوند.
معاون استاندار و عضوهیات مدیره شرکت مس آذربایجان با بیان اینکه در صورت اقتصادی بودن احداث فاز 3 تغلیظ مجتمع مس سونگون اجرای این طرح نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت،تصریح کرد: در این مرحله از فعالیتها اکتشافات از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدواریم با دستیابی به معادن جدید در استان بتوانیم مواد اولیه فاز 3 تغلیظ را فراهم نماییم که بطور کلی هدف، تامین 500 هزار تن کنسانتره است تا خوراک پروژه های جدید تامین شود.
وی افزود: معادن مس سونگون ودیعه الهی است که در منطقه خوش آب و هوا و در عین حال محروم از امکانات قرار گرفته و خوشبختانه با تبدیل آن به یک شرکت مستقل باعث خواهد شد که با اجرای طرح های توسعه ای و ایجاد بهره وری در سونگون، توسعه و جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه گذاری در کسب و کار و احداث آزاد راه ، منطقه ورزقان شاهد رشد و شکوفایی چشمگیری باشد.
پاکزاد با اشاره به توان موجود و پتانسیل بالای منطقه و وجود افراد متخصص و کارکنان تلاشگر در این مجموعه گفت: در بحث بهره وری و راندمان تولید نکات بسیار قوی در این مجموعه وجود دارد و بازدیدی که از مجتمع انجام شد، حاکی از فعال بودن معدن است. ضمن آنکه خطوط واحدهای تولید و تغلیظ بسیار محکم و استوار در حال فعالیت است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد