معدن

۹۳درصد از اراضی کشور از نظر ذخایر معدنی کشف نشده است

۹۳درصد از اراضی کشور از نظر ذخایر معدنی کشف نشده است
پایگاه خبری معدن نیوز-نایب رئیس اتاق ایران گفت: ۹۳ درصد از اراضی کشور از نظر ذخایر معدنی کشف نشده یا به بهره برداری نرسیده و تنها هفت درصد آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-نایب رئیس اتاق ایران گفت: 93 درصد از اراضی کشور از نظر ذخایر معدنی کشف نشده یا به بهره برداری نرسیده و تنها هفت درصد آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.
به گزارش معدن نیوز علاءالدین میرمحمد صادقی روز دوشنبه در همایش تخصصی معدن وصنایع معدنی و توسعه سرمایه گذاری در منطقه شرق کشور، اظهار داشت: فرصتهایی که در پیش روی ما قرار دارد به خوبی استفاده نمی شود و باید برای این مساله تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای رشد و توسعه بخش معادن ضروری دانست و پیشنهاد داد تا زمینه سرمایه گذاری اتباع ساکن در کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران فراهم شود.
به گفته نایب رئیس اتاق ایران، برخی از کشورهای همسایه در حوضه های مشترک نفتی با ایران 10 برابر بیشتر بهره می گیرند و باید به این موضوع مهم توجه جدی شود.
میرمحمد صادقی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از 10 کشور شاخص معدنی در جهان محسوب می شود، اما در بخش معادن از فرصت ها تاکنون بهره گیری نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد: دولت یازدهم نسبت به رفع مشکلات بخش معدن تلاش مضاعفی را به عمل آورد.
میزان ذخایر معدنی اکتشافی کشور 57 میلیارد تن اعلام شده که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه ذخایر احتمالی است.
 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد