فولاد و آهن

طراحی و بومی سازی سوئیچ های نشان دهنده ی دما در واحد اکسی‍ژن و هیدروژن

طراحی و بومی سازی سوئیچ های نشان دهنده ی دما در واحد اکسی‍ژن و هیدروژن
پایگاه خبری معدن نیوز-با طراحی و بومی‌سازی سوئیچ‌های نشان دهنده‌ی دما در واحد اکسی‍ژن و هیدروژن، به ازای هر دستگاه نمایشگر دما، صرفه‌جویی هفتاد میلیون ریالی حاصل گردید.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-با طراحی و بومی‌سازی سوئیچ‌های نشان دهنده‌ی دما در واحد اکسی‍ژن و هیدروژن، به ازای هر دستگاه نمایشگر دما، صرفه‌جویی هفتاد میلیون ریالی حاصل گردید.
به گزارش معدن نیوز میلاد مظاهری تعمیرکار برق وابزار دقیق واحد اکسیژن با اشاره به روند ساخت این تجهیز گفت: در واحد اکسیژن سیستم کنترل دمای برخی تجهیزات واحد به شکل دستی و عقربه‌ای (آنالوگ) بوده و برای کنترل چند دما به طور همزمان تجهیزات زیادی از جمله کلید های فشاری (شستی) و سلکتور و نشانگر عقربه ای مورد نیاز بوده است. سیستم کنترلی قبلی اشتباهاتی از جمله خواندن دما از روی عقربه با چند درجه خطا و دفعات خرابی زیاد ( به دلیل استفاده از تعداد زیادی تجهیز ) را، باعث می‌گردید که برای این منظور یک نمایشگر و سوئیچ دیجیتالی طراحی و ساخته شد.
مظاهری مزایای این دستگاه را چنین برشمرد و گفت: امکان مشاهده ی 5 دما به طور همزمان بر روی نمایشگر دستگاه و کنترل همزمان 5 دما همراه با امکان تعیین دو Set Point و دریافت آلارم جداگانه برای هر SetPoint و ثبت آخرین آلارم ها برای مشاهده و پیگیری های بعدی از جمله مزایایی است که برای این تجهیز مورد انتظار است.
وی حجم بسیار کم دستگاه نسبت به سیستم قدیم را همراه با به روز بودن تکنولوژی دستگاه و امکان به روز رسانی نرم افزار دستگاه در هر زمان از دیگر مزایای این سیستم دانست و افزود: کالیبراسیون آسان دستگاه و امکان ساخت انبوه دستگاه برای استفاده برروی تجهیزات از دیگر مزایای این سوئیچ است و در حال حاضر این تجهیز بر روی توربین پلنت A نصب شده و سه دستگاه دیگر برای سه توربین دیگر در دست ساخت میباشد که با ساخت این سوئیچ از بروز توقفات ناخواسته توربین های  پلنت A , Bکه تولید اکسیژن آن‌ها در حدود 5000 و نیتروژن در حدود 3500 نرمال متر مکعب می باشد جلوگیری به عمل می آید.
مظاهری با اشاره به معایب سیستم قدیمی، هزینه‌ی اولیه‌ی ساخت این سوئیچ را در حدود 4 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: استفاده از نمایشگرهای عقربه ای و بالابردن خطا در قرائت ، به روز نبودن سیستم قدیمی و عدم تامین قطعات یدکی برای سیستم قبلی ما را بر آن داشت تا با طراحی و ساخت این سوئیچ گام دیگری در راه بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خط تولید شرکت فولادمبارکه اصفهان برداریم. ذکر این نکته نیز ضروری است که این سوئیچ در تمامی محیط های صنعتی که نیاز به کنترل دما باشد قابل استفاده است. به طوری که در واحد اکسیژن می‌توان چیزی بالغ بر 20 عدد از این دستگاه را استفاده کرد.
وی در پایان از مدیریت ناحیه ی انرژی و سیالات، مدیریت واحد اکسیژن و کارشناسان ابزار دقیق واحد اکسیژن که در این پروژه همراهی و همکاری همه جانبه داشته اند تشکر و قدردانی نمود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد