فولاد و آهن

بیشترین سود تاریخ ذوب آهن اصفهان در سال 92 محقق شد

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت عنوان شد:

در مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت عنوان شد:
پایگاه خبری معدن نیوز-مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده ذوب آهن اصفهان با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگان فولاد کشور به عنوان سهامداران عمده، سازمان بورس ، سازمان خصوصی سازی، مسئولین ذوب آهن و جمعی از دیگر سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت‌های مالی سال ۹۲ در تالارآهن این شرکت برگزار شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده ذوب آهن اصفهان با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگان فولاد کشور به عنوان سهامداران عمده، سازمان بورس ، سازمان خصوصی سازی، مسئولین ذوب آهن و جمعی از دیگر سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت‌های مالی سال 92 در تالارآهن این شرکت برگزار شد.
به گزارش معدن نیوز اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ارائه گزارش هیات مدیره مربوط به عملکرد سال 92 و برنامه های آتی این شرکت گفت: ذوب آهن اصفهان سال گذشته دستاوردهای مهمی داشت که  برخی از آنها بهره برداری از باتری شماره 3 ، رشد بیش از 19 درصدی تولید فولاد خام شرکت، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده ،‌ اخذ تندیس واحد نمونه استاندارد کشوری ،‌ رکورد تولید در بخش های مختلف خط تولید ،‌رشد 19 برابری سود خالص شرکت ،‌قرارداد توسعه نورد 650 جهت تولید ریل UIC60، کسب افتخار صادر کننده نمونه کشور و مواردی از این دست می باشد .

وی افزود : میزان تولید فولاد خام ذوب آهن در سال گذشته بیش از سایر شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه  ، فولاد خوزستان و غیره بود اما میزان فروش در سال 92 نسبت به سال 91 کاهش یافت که ناشی از رکود اقتصادی ، کاهش تقاضا ، رکود در بازار مسکن وعدم اختصاص بودجه به طرح های عمرانی زیر 90 درصد از سوی دولت بود . این در حالی است که 60 درصد خرید مقاطع ساختمانی در طرح های عمرانی صورت می گیرد و طرح های بالای 90 درصد هم عملیات ساختمانی ندارند.

سعد محمدی با اشاره به افزایش صادرات ذوب آهن در سال گذشته به دلیل رکود بازار داخلی گفت : با وجود کاهش قیمت های جهانی محصولات فولادی ، عدم تقاضا در بازار داخل ، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و سایر مشکلات ، ذوب آهن اصفهان موفق شد در سال 92 بیشترین سود تاریخ خود را تجربه کند .

وی تصریح کرد : بررسی نسبت های مالی ذوب آهن و مشاهده رشد نسبی درصد پارامترهای فنی این شرکت نشانگر این  واقعیت است که ذوب آهن روند حرکتی بهتری نسبت به شرکت های مشابه دارد و مسیر خود را برای آینده تدونی کرده و آگاهانه حرکت می کند .

سعد محمدی افزایش سود ذوب آهن در سال گذشته با وجود رکود بازار را حاصل کاهش قیمت تمام شده محصولات دانست و گفت :  ایجاد تنوع در محصولات با استفاده از متخصصین شرکت یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود . در این راستا کارخانه تولید ریل از کشور آلمان خریداری شده که ظرفیت تولید آن 400 هزارتن در سال است . ضمن اینکه با حضور سه وزیر در ذوب آهن ، قرارداد پیش فروش 250 هزار تن ریل امضا شد .

مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه هیچ شرکتی به غیر از ذوب آهن قادر به تولید ریل نیست گفت : تولید این محصول استراتژیک در سال آینده که تجهیزات آن تا سه ماه دیگر وارد می شود ،  نه تنها در توسعه کشور نقش دارد بلکه سود سرشاری نصیب ذوب آهن می کند و امکان صادرات آن نیز مهیاست .

وی یکی از مشکلات کنونی ذوب آهن را تامین مواد اولیه دانست و گفت : برای رفع این مشکل ، در بخش معدن سرمایه گذاری لازم صورت گرفته و معدن زغال سنگ شاهرود خریداری شده است . ضمن اینکه معدنی در طبس نیز به مدت 18 سال در اختیار ذوب آهن قرار گرفته و در آینده در معادن سنگ آهن نیز سرمایه گذاری می شود .

سعد محمدی در ادامه به پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ذوب آهن اشاره کرد و گفت : جهت افزایش صادرات ، برای بازارهای کشورهای قطر ، امارات و عمان برنامه ریزی کردیم که نیاز به استاندارد BS  دارد . کسب این استاندارد تجهیزاتی لازم دارد که خریداری شده است . ضمن اینکه دستگاه اسلتر نیز برای تولید میلگرد 12 با سه شاخه جهت تقویت بازار صادراتی خریداری گردید .

مدیرعامل ذوب آهن ، استراتژی بلند مدت این شرکت را دستیابی به تولید 5 میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت : تلاش ما این است که شرایط سرمایه گذاری های کم بهره و عاقلانه در شرکت فراهم گردد تا بتوان برنامه ها را بخوبی پیش برد .

حفظ آرامش اجتماعی استان برای ذوب آهن حائز اهمیت است

سعد محمدی تصریح  کرد: باشگاه ذوب آهن یک برند 45 ساله است که بخشی از مردم ورزش دوست استان  به آن علاقمند هستند.

وی گفت: باشگاه ذوب آهن امسال در رشته هایی همچون بسکتبال، والیبال، تکواندو، وزنه برداری در بخش آقایان و خانم ها فعالیت می کند که این نوع  هزینه ها جزو مسوولیت اجتماعی ذوب آهن است و به دید هزینه به آن نگاه نمی کنیم.

مدیرعامل شرکت با اشاره به شرایط سخت تیم فوتبال در فصل گذشته و بقای آن در لیگ برتر گفت: این تیم بدون در اختیار گرفتن بازیکنان مورد نظر و بدون انجام فعالیت بدنسازی فصل  راآغاز کرد و با همت بازیکنان در لیگ ماندگار شد که  اقدامی ارزشمند است.

سعدمحمدی افزود: حدود 500 بازیکن از منطقه جذب باشگاه شدند که در جهت پرورش بازیکن برای آینده باشگاه حائز اهمیت است.

وی با اطمینان از رعایت سقف بودجه در باشگاه ذوب آهن گفت: با اطمینان  اعلام  می کنم ریالی بیشتر از بودجه اعلام شده هزینه نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت در خصوص اهمیت باشگاه برای کارخانه از لحاظ تبلیغی نیز گفت: اکثر شرکت ها بودجه های کلان در بحث تبلیغات هزینه می شود اما تنها زمینه تبلیغات برای ذوب آهن وجود باشگاه است که به اعتقاد من بهترین تبلیغ نیز برای ذوب آهن می باشد.

سعدمحمدی همچنین از برنامه های جدید ذوب آهن  جهت جذب منابع درآمدی جدید برای باشگاه خبر داد و گفت:  سهام برخی شرکت های تابعه ذوب آهن به منظور درآمد زایی در اختیار باشگاه قرار می گیرد و برنامه هایی نیز برای افزایش درآمد زایی از سایر منابع برای سال آینده اختصاص می یابد.

گفتنی است با نظر هیات مدیره بودجه 230 میلیارد ریالی باشگاه برای سال مالی جاری به تصویب رسید.

شایان ذکر است یکی دیگر از مصوبات این جلسه ، اختصاص بودجه جهت پرداخت هزینه درمان بازنشستگان ذوب آهن اصفهان بود .      



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد