صنایع معدنی

آغاز بازسازی و نوسازی باتری شماره ۲ کک‌سازی ذوب آهن

آغاز بازسازی و نوسازی باتری شماره ۲ کک‌سازی ذوب آهن
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن گفت: در راستای عملیات بازسازی و نوسازی و با تلاش کارکنان و متخصصان ذوب آهن اصفهان، تخریب باتری شماره۲ کک‌سازی این شرکت با موفقیت انجام شد.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن گفت: در راستای عملیات بازسازی و نوسازی و با تلاش کارکنان و متخصصان ذوب آهن اصفهان، تخریب باتری شماره2 کک‌سازی این شرکت با موفقیت انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علیرضا رضوانیان با بیان این خبر افزود: پس از راه‌اندازی باتری‌های یک و سه، لزوم نوسازی باتری شماره2 بخش مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی با گذشت بیش از 30 سال از فعالیت آن احساس می‌شد.
وی با اشاره به این که تخریب باتری کار سنگینی است، تصریح کرد: شرکت ذوب آهن تصمیم گرفت علاوه بر حجم بالای کارهای داخل کارخانه جهت صرفه جویی در هزینه‌ها و سودآوری از واگذاری آن به پیمانکار خودداری کرده وتوسط نیروهای داخلی این کار را بصورت مضاعف اجرا کند.
وی همچنین در خصوص زمان شروع بازسازی باتری 2 نیز گفت: اسناد پروژه آماده است و نیاز است که کارخانه در این خصوص تصمیم گیری کند ضمن اینکه مدیرعامل شرکت، انجام آن را به حوزه خرید واگذار کردند.
وی در خصوص میزان کک تولید شده در شرکت از ابتدای امسال گفت: در این مدت حدود 600 هزار تن کک تولید شده وهرچند توان بیشتری نیز برای تولید وجود داشت اما با توجه به مشکلاتی که در معادن و ارسال ذغال سنگ به دلایل مختلف وجود داشت تولید ما در این حد بوده است.
رضوانیان با اشاره به ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 300 هزار تن کک با باتری یک و سه در شرکت ابرازامیدواری کرد با حمایت تمامی بخش‌ها ذغال سنگ مورد نیاز تامین شودتا بتوانیم از پرت واردات کک که هزینه قابل توجهی بر دوش شرکت می‌گذارد جلوگیری کنیم.
وی افزود: زمانی که واردات کک انجام می‌شود در مراحل مختلف مقدار زیادی پرت می‌شود که به نوعی از دست دادن سرمایه است اما اگر تولید داخلی صورت بگیرد صرفه جویی مناسبی انجام می‌گیرد.
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در بهترین حالت، توان تولید ذغال سنگ داخلی 70 درصد نیاز شرکت است که در این شرایط بهترین کیفیت کک با اضافه کردن 30 درصد ذغال وارداتی در داخل شرکت تولید می‌شود و کوره بلند ازآن استفاده می‌کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد