آلومینیوم و مس

فاز دوم تغلیظ سونگون در مدار تولید

فاز دوم تغلیظ سونگون در مدار تولید
پایگاه خبری معدن نیوز- پروژه احداث کارخانه فاز دوم تغلیظ سونگون با هدف تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره ۲۵ درصد بر اساس خاک ورودی به میزان ۷ میلیون تن در سال در مجتمع مس سونگون با گستره‌ای به طول یک و نیم کیلومتر احداث شد.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- پروژه احداث کارخانه فاز دوم تغلیظ سونگون با هدف تولید سالانه 150 هزار تن کنسانتره 25 درصد بر اساس خاک ورودی به میزان 7 میلیون تن در سال در مجتمع مس سونگون با گستره‌ای به طول یک و نیم کیلومتر احداث شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب تصریح کرد: با موثر واقع شدن قرارداد با شرکت FLSmidth فعالیت این پروژه به صورت رسمی آغاز شد. تجهیزات اصلی این پروژه عبارتند از نوارنقاله‌ها، سرندها، فیدرها، تیکنر‌ها، سیستم کنترل، پمپ‌های باطله، فیلتر پرس‌ها، آسیاها، سنگ شکن‌های مواد ریجکتی، هیدروسیکلون‌ها، پمپ‌های دوغاب و موتورهای آسیاها.
احمد مرادعلیزاده با بیان اینکه فناوری مورد استفاده در این کارخانه تغلیظ، فلوتاسیون است، تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه 150 هزار تن در سال و میزان آب مورد نیاز برای آن 3 هزار و 200 متر مکعب در روز است.
وی میزان برق مورد نیاز این پروژه را 25 مگاوات عنوان کرد و افزود: تجهیزات داخلی مورد نیاز این پروژه یک هزار و 500تن به ارزش 200 میلیارد ریال و تجهیزات خارجی مورد نیاز این پروژه نیز 2هزار و 500 تن به ارزش 68 میلیون یورو است.
مرادعلیزاده با بیان اینکه تا سال 97 میزان تولید مس محتوی به 400 هزار تن خواهد رسید، اظهار کرد: بر این اساس پروژه‌های فاز دوم تغلیظ سونگون و سرچشمه در اولویت قرار گرفته‌اند تا با افتتاح این دو طرح، به اهداف تعریف شده در حوزه تولید دست یابیم.
براساس این گزارش، این پروژه از اردیبهشت سال 89 آغاز و عملیات احداث آن در دی ماه 93 تکمیل و در دهه فجر سال جاری افتتاح شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد