اکتشاف و ماشین آلات

ارتقای رتبه ذخایر معدنی کشور با اکتشافات جدید

ارتقای رتبه ذخایر معدنی کشور با اکتشافات جدید
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با اکتشافات جدید، جایگاه ایران از نظر ذخایر معدنی در میان کشورهای معدنی ارتقا خواهد یافت.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با اکتشافات جدید، جایگاه ایران از نظر ذخایر معدنی در میان کشورهای معدنی ارتقا خواهد یافت.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان اظهار کرد: ایران با اکتشاف 100 هزار کیلومتر مربع از مجموع یک میلیون و 600 هزار کیلومتر مربعی کل مساحت، جزو دهمین کشور نخست دارنده ذخایر معدنی دنیاست و بدون تردید، با اکتشافات جدید و استفاده از فناوری‌های نوین - که اکنون به واسطه آن اعماق اقیانوس‌ها نیز بررسی می‌شود- ذخایر قطعی کشور افزایش یافته و جایگاه معدنی کشور به کمتر از رتبه10 ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: از سال گذشته، بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در نقاط مختلف کشور کار اکتشاف معدن آغاز شده و در امسال نیز ایمیدرو 120 میلیارد تومان به اجرای طرح‌های اکتشافی اختصاص داده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه به ازای فرآوری هر یک دلار مواد معدنی، 3 دلار ارزش افزوده ایجاد می‌شود، تصریح کرد: ایران با برخورداری از امتیازات منحصر به فرد نظیر منابع غنی انرژی و معدن، نیروی انسانی تحصیلکرده و امکان دسترسی کشورهای منطقه به آب‌های آزاد از طریق ایران، ظرفیت بالایی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان شاخصه قابل اتکا برای اجرای اقتصاد مقاومتی دارد. خوشبختانه مجلس و دولت نیز به بخش معدن توجه ویژه‌ای دارند.
وی ادامه داد: برای بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های موجود این بخش جهت توسعه اکتشاف و نیز ایجاد کارخانه‌های فرآوری جدید، نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم.
کرباسیان با اشاره به اینکه ایمیدرو ده‌ها طرح با 9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال اجرا دارد، گفت: بخشی از این میزان سرمایه گذاری، مربوط به پروژه‌های زیرساختی (آّب، برق، گاز و جاده) بوده که علاوه بر رفع نیاز معدن و صنایع معدنی مستقر، برای مردم منطقه ماندگار بوده و درنتیجه، موجب توسعه و عمران مناطق محروم خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تا پایان برنامه ششم توسعه، ظرفیت تولید فولاد کشور به 40 میلیون تن، آلومینیوم 900 هزار تن و مس به 450 هزار تن خواهد رسید.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد