معدن

سرقینی در آستانه برگزاری انتخابات نظام مهندسی معدن استان ها مطرح کرد؛

روسای سازمان های صمت استانی متولی برگزاری انتخابات نظام مهندسی معدن هستند

روسای سازمان های صمت استانی متولی برگزاری انتخابات نظام مهندسی معدن هستند
پایگاه خبری معدن نیوز- رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی متولی برگزاری انتخابات نظام مهندسی معدن هستند و باید در انتخابات کاملا بی طرفانه عمل کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جعفر سرقینی، معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت  با بیان این مطلب که صادرات فولاد در ابتدای دولت یازدهم 1.5 میلیون تن بود و امسال به صادرات 8 میلیون تن خواهد رسید گفت: 70 درصد اختیارات شورای عالی معادن کشور به استان‌ها تفویض شده و متناسب با عملکرد استان‌ها اختیارات بعدی را به آن‌ها خواهیم داد.

 وی اساس کار وزارت صنعت، معدن و تجارت را همکاری همه جانبه با معدنکاران دانست و تصریح کرد: سلب صلاحیت آخرین مرحله و در مواقع ضرورت خواهد بود.

 سرقینی اضافه کرد: پهنه هایی که واگذار شده اند ولی کار روی آنها انجام نشده است دوباره وارد مرحله واگذاری می شوند.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با آمدن دکتر عیسی کلانتری روابط این وزارتخانه با سازمان حفاظت محیط زیست خیلی بهتر شده است‌، گفت: فراکسیون معدن مجلس 120 عضو دارد. بخش معدن زیر ذره بین است و رؤسای سازمان‌ها روی موضوع سلامت این بخش اهتمام ورزند.

 سرقینی تصریح کرد: رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی متولی برگزاری انتخابات نظام مهندسی معدن هستند و باید در انتخابات کاملا بی طرفانه عمل کنند.

 وی با بیان اینکه وزن مجاز در بارهای معدنی باید رعایت شود، یادآور شد: حقوق دولتی وصول شده معادن امسال خوب بوده است. از سوی دیگر در 9 ماهه امسال صادرات معدن و صنایع معدنی 5.8 میلیارد دلار بوده که 18 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است و حدود 14 تا 15 درصد نسبت به برنامه جلو هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد