بازار سرمایه

استقبال بازار سرمایه از افزایش سرمایه فولاد مبارکه اصفهان

استقبال بازار سرمایه از افزایش سرمایه فولاد مبارکه اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از استقبال بازار سرمایه از افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از استقبال بازار سرمایه از افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، ‌امیرحسین نادری افزود: پس از اینکه افزایش سرمایه فولاد مبارکه در مجمع فوق العاده شرکت درتاریخ 20 مهر ماه به میزان 50 درصد و به رقم 7500 میلیارد تومان به اتفاق آرای سهامداران تصویب و فولاد مبارکه به بزرگترین شرکت بورس اوراق بهادار به لحاظ سرمایه تبدیل شد، گوی سبقت را از دیگر بزرگان بازار سرمایه همچون بانک صادرات، مخابرات، ملی مس و هلدینگ خلیج فارس ربود که بازار سرمایه نیز از این افزایش سرمایه استقبال کرد.
وی تأکید کرد: با وجود افت شدید شاخص بورس طی سال 93 و نیمه اول سال 94 و به دنبال آن افت ارزش بازار شرکت‌های بورسی، فولاد مبارکه با توجه به سه مرحله افزایش سرمایه متوالی همچنان جایگاه مناسبی در میان شرکت‌های بورسی دارد.
نادری استقبال بازار سرمایه از افزایش سرمایه شرکت به میزان 50 درصد را بسیار مثبت و حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: قیمت هر سهم شرکت قبل از تاریخ مجمع فوق العاده با سرمایه 5000 میلیارد تومان، 1162 ریال بود که بدین ترتیب ارزش بازار شرکت به رقم 5810 میلیارد تومان بالغ می‌گردید، لیکن با توجه به بازگشایی نماد در تاریخ 6/8/94 و معامله سهام تا سقف 1107 ریال با سرمایه جدید 7500 میلیاردتومان، ارزش بازار شرکت به 8300 میلیارد تومان افزایش یافت. بدین ترتیب با تصویب این افزایش سرمایه، 2،490 میلیارد تومان معادل 42 درصد به ارزش بازار شرکت افزوده شد.
نادری در ادامه با اشاره به دلایل افت قیمت سهام تصریح کرد: بخش عمده‌ای از نوسانات قیمت سهام ناشی از عوامل بیرونی کل بازار سرمایه همچون رکورد اقتصادی، عوامل سیاسی ونرخ رشد اقتصادی نشأت می‌گیرد، به گونه‌ای که شاخص کل بازار سرمایه در بیشترین میزان خود به رقم 89،500 واحد رسید اما در پی عوامل کلان اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور به رقم 62،923 درحال‌حاضر کاهش یافت که افتی معادل 42 درصد است و بالطبع بخشی از افت قیمت سهام فولاد مبارکه نیز تحت تأثیر رکود حاکم بر بازار سرمایه رخ داده است.
وی با اشاره به رقم سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های توسعه شرکت به میزان 2500 میلیارد تومان ابراز امیدواری کردند که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها جهشی قابل توجه در سودآوری و ارزش سهام شرکت رخ دهد.
در همین رابطه مرتضی شبانی، رییس امور سهام و مجامع شرکت، با بیان جزییات این افزایش سرمایه افزود: این افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات صورت گرفت. بدین صورت که از 2500 میلیارد تومان مبلغ افزایش سرمایه، مبلغ 500 میلیارد تومان از محل سود انباشته یا سهام جایزه و مابقی به میزان 2000 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات است. به این ترتیب با این مصوبه، سرمایه شرکت از 5000 میلیارد تومان به 7500 میلیارد تومان به میزان 50 درصد افزایش یافت که 10 درصد آن از محل انباشته و 40 درصد دیگر از محل آورده نقدی و مطالبات است.
وی از چاپ و توزیع فرم حق تقدم سهامداران تا 10 روز آینده خبر داد و هدف اصلی این افزایش را طرح توسعه سنگان ذکر کردو افزود: این طرح از دو واحد تولید کنسانتره و تولید گندله هر کدام به ظرفیت 5 میلیون تن تشکیل شده که واحد گندله‌سازی تاکنون 70 درصد و واحد کنسانتره 15درصدپیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود از اواسط سال95 واحد گندله‌سازی و ابتدای 96 واحد کنسانتره‌سازی به بهره‌برداری برسد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد