فولاد و آهن

بومی سازی ترموکوپل های فلزات کمیاب در فولاد مبارکه اصفهان

بومی سازی ترموکوپل های فلزات کمیاب در فولاد مبارکه اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز- در راستای بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز در خطوط تولید و همچنین به منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها در فولاد مبارکه، با هزینه‌ای کمتر از ۳۳ درصد نمونه مشابه خارجی، ترموکوپل‌های نوع فلزات کمیاب (نوع S و R) در فولاد مبارکه بومی‌سازی شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- در راستای بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز در خطوط تولید و همچنین به منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها در فولاد مبارکه، با هزینه‌ای کمتر از 33 درصد نمونه مشابه خارجی، ترموکوپل‌های نوع فلزات کمیاب (نوع S و R) در فولاد مبارکه بومی‌سازی شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، کامران کلوشانی رئیس واحد کالیبراسیون فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: ترموکوپل‌های نوع فلزات کمیاب (نوع S و R) به دلیل دارا بودن گستره اندازه‌گیری وسیع، دقت و پایداری مناسب، به تعداد زیاد در فرآیندهای تولید فولاد مبارکه، درحلقه‌های کنترلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر این اساس تعداد  22 کد قطعه یدکی برای آنها تعریف شده است .
وی با بیان اینکه این ترموکوپل‌ها دارای عمر مفید معین و قیمت تمام شده بالایی هستند در خصوص فرآیند ساخت این تجهیز، افزود: به منظورکاهش هزینه و در راستای بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی، آزمایشگاه کالیبراسیون فولاد مبارکه اقدام به ساخت این ترموکوپل‌ها در داخل شرکت کرد. به همین منظور، دستگاه‌های مورد نیاز جهت ساخت ترموکوپل در آزمایشگاه تهیه و اقلام اولیه شامل سیم ترموکوپل، غلاف‌های فلزی، غلاف‌های سرامیکی، ایزولاتورها (در ابعاد مختلف )، ترمینال‌ها و ... در قالب 18 کد در سیستم مواد مصرفی کدگذاری شد.
وی با اشاره به کیفیت بالای ترموکوپل‌های ساخته شده در این واحد افزود: در بسیاری از موارد، ترموکوپل‌های ساخت آزمایشگاه، می توانند جایگزین ترموکوپل‌های ساخت خارج شوند .
رئیس واحد کالیبراسیون فولاد مبارکه تصریح کرد: تا کنون حدود 430 عدد ترموکوپل توسط آزمایشگاه کالیبراسیون ساخته شده است که این امر علاوه بر ایجاد دانش فنی ساخت، باعث صرفه جویی حدود 5.8 میلیارد ریال ناشی از عدم خرید خارج در فولاد مبارکه شده است .
علاوه بر این، با توجه به امکان تعمیر و بازسازی، در این مدت، حدود 500 ترموکوپل نیز توسط آزمایشگاه کالیبراسیون تعمیر شده که باعث صرفه جویی حدود  2.5 میلیارد ریالی در شرکت شده است.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد