آلومینیوم و مس

تحقق صرفه جویی اقتصادی در اجرای فاز ۲ تغلیظ مس کرمان

تحقق صرفه جویی اقتصادی در اجرای فاز ۲ تغلیظ مس کرمان
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون توسعه شرکت مس کرمان نمونه عینی برنامه‌ریزی و اجرا بر اساس رویکرد کاهش هزینه‌ای را در پروژه توسعه فاز ۲ تغلیظ دانست و از تحقق صرفه جویی اقتصادی خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون توسعه شرکت مس کرمان نمونه عینی برنامه‌ریزی و اجرا بر اساس رویکرد کاهش هزینه‌ای را در پروژه توسعه فاز 2 تغلیظ دانست و از تحقق صرفه جویی اقتصادی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، ناصرالدین ناصح زاده گفت: این طرح از جمله پروژه‌های توسعه‌ای است که به شکل کاملا اقتصادی در منطقه کرمان اجرا شده است، چرا که از یک سو تعریف و اجرای این پروژه در راستای اهداف بلندمدت و پایدار و از سوی دیگر براساس مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های منطقه‌ای شرکت انجام شده است.
ناصح زاده افزود: طرح اجرای فاز 2 توسعه تغلیظ سرچشمه همزمان با اجرای فاز یک در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 شکل گرفت و برخی از زیربناها و واحدهای آن از جمله سلول‌های فلوتاسیون فاز 2 در همان زمان به اجرا درآمد.
وی با اشاره به اجرای این پروژه در دوران تحریم‌های سخت بین‌المللی، دشواری‌های خرید تجهیزات در شرایط یادشده از سازندگان معتبر اروپایی و همچنین تورم شدید قیمت‌ها در دوره اجرای پروژه تصریح کرد: با اهتمام همه عوامل و ارکان پروژه، افزایش هزینه تمام‌شده پروژه در حداقل ممکن و کمتر از سقف 25 درصد مبلغ اولیه قرارداد محدود شده است.
معاون توسعه شرکت مس کرمان در ادامه با بیان اینکه یکی از شعارهای مهم در شرکت مس اقتصادی کردن پروژه‌ها است در خصوص راهکارهایی که این شرکت برای تحقق این مهم در پی گرفته است، گفت: در راستای اقتصادی کردن پروژه‌ها و نیز متوازن کردن توسعه در زنجیره تولید صنعت مس، علاوه بر اقدامات ارزشمند انجام شده در دو سال گذشته از سوی مدیریت ارشد شرکت که با بررسی‌های همه جانبه و بازنگری فنی و اقتصادی پروژه‌ها انجام شد، اجرای پروژه‌های غیراقتصادی، زیان‌ده و نامتوازن متوقف شد.
وی افزود: علاوه بر این در ماه‌های اخیر نیز با انجام بررسی‌های دوباره روی پروژه‌ها، زیرپروژه‌ها و فعالیت‌های تعریف شده ضمن دسته‌بندی و اولویت‌بندی آنها، فعالیت‌های غیرضروری یا با ضرورت اندک از دستور کار خارج شدند و با نظر و تاکید مدیریت منطقه، 50 مورد از اهداف و برنامه‌های اجرایی سه‌ساله حوزه توسعه در کنار اهداف و برنامه‌های سایر حوزه‌های منطقه تعریف شده و در حال اجرا و پایش مداوم است.
ناصح زاده درباره محورهای اصلی این اهداف و برنامه‌ها گفت: بازنگری پروژه‌ها، زیرپروژه‌ها و فعالیت‌ها در راستای حذف یا به عقب انداختن موارد با اولویت کمتر، اولویت‌بندی اجرای فعالیت‌ها و پرداخت‌ها با توجه به تنگنای مالی شرکت، بررسی و بازنگری ساختار ارکان پروژه و شرح وظایف آنها در راستای استفاده بهینه از آنها و گردآوری تجربیات و درس‌های آموخته شده در پروژه‌های توسعه برای بهره گیری در شرکت از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های سه ساله این مجتمع است.
معاون توسعه شرکت مس کرمان با تاکید بر اینکه برای اجرایی‌سازی اهداف و برنامه‌ها به تدوین و پیاده‌سازی رویه‌ها و استانداردهای معتبر نیاز داریم، اظهار کرد: ایجاد ارتباط سازنده بین واحدهای تحقیقاتی و پروژه‌های توسعه، تعریف و انجام تحقیقات کاربردی برای بهینه‌سازی فرآیندها و عملکرد تجهیزات، تعریف و انجام تحقیقات کاربردی دانش‌بنیان به مثابه زیربنای توسعه شرکت و ایجاد ارتباط سازنده با شرکت‌های برتر داخلی و خارجی برای بهره‌گیری از تجربیات و اخذ و بومی‌سازی الگوهای موفق و همکاری‌های فنی و اقتصادی از دیگر اهداف و برنامه‌های اجرایی مجتمع مس سرچشمه در چشم‌انداز سه ساله است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد