آلومینیوم و مس

تولید ۲۰۰هزار تن آلومینا تا اواسط دی ماه

تولید ۲۰۰هزار تن آلومینا تا اواسط دی ماه
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: به طور میانگین ماهانه ۲۲ هزار تن پودر آلومینا در این شرکت تولید می‌شود و از ابتدای امسال تاکنون(اواسط دی ماه) حدود ۲۰۰ هزار تن آلومینا در این شرکت تولید شده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: به طور میانگین ماهانه 22 هزار تن پودر آلومینا در این شرکت تولید می‌شود و از ابتدای امسال تاکنون(اواسط دی ماه) حدود 200 هزار تن آلومینا در این شرکت تولید شده است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، تورج زارع افزود: تولیدات این شرکت براساس برنامه پیش‌بینی شده امسال و حتی اندکی با افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته و تا پایان امسال تولید پودر آلومینا در این شرکت به بیش از 250 هزار تن خواهد رسید.
وی نیاز کشور به پودر آلومینا را حدود 750 هزار تن ذکر کرد و گفت: درحال‌حاضر یک سوم نیاز کشور از داخل و بقیه از طریق واردات تامین می‌شود که به طور عمده از هند و استرالیا است.
زارع درباره قیمت آلومینا اظهار کرد: قیمت جهانی آلومینا از سال گذشته روند کاهشی به خود گرفته؛ به طوری از 400 دلار در سال گذشته به کمتر از 300 دلار درحال‌حاضر رسیده است.
وی در عین حال تصریح کرد: شرکت آلومینای ایران با تمهیداتی که اندیشیده، در حال حرکت به سمت کاهش قیمت تمام شده تولید است و تلاش کرده تا با ارتقای بهره‌وری هزینه‌های تولید را کاهش دهد.
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه حدود 30 درصد هزینه‌های تمام شده شرکت را حوزه معدن تشکیل می‌دهد، گفت: در این خصوص سعی کردیم تولید را در معادنی افزایش دهیم که هزینه‌ها را کاهش دهد.
زارع افزود: همچنین یکی دیگر از اقدامات این است که برای تامین بوکیست مورد نیاز با معادن بخش خصوصی قرارداد منعقد کردیم که این اقدام تا حدودی شرایط را برای کاهش هزینه‌ها بهتر می‌کند.
وی همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرکت را یکی دیگر از اقدامات در راستای کاهش هزینه‌های شرکت و ارتقای بهره‌وری برشمرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد