اکتشاف و ماشین آلات

کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی در گفت‌وگو با معدن نیوز:

معادن ایران را از دست دلالان نجات دهید
کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی در گفت‌وگو با معدن نیوز:
پایگاه خبری معدن نیوز- کارشناس ارشد زمین شناسی اقتصادی در خصوص مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی ایران گفت: در کشور ما بخش معدن از دو مشکل بسیار عمده و بزرگ رنج می‌بردکه باعث شده طی ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر هیچ معدن بزرگی کشف یا راه‌اندازی نشود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- کارشناس ارشد زمین شناسی اقتصادی در خصوص مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی ایران گفت: در کشور ما بخش معدن از دو مشکل بسیار عمده و بزرگ رنج می‌بردکه باعث شده طی 30 یا 40 سال اخیر هیچ معدن بزرگی کشف یا راه‌اندازی نشود.
اکبر حضرتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز افزود: (به استثنای توسعه معادن بزرگ قدیم) این مشکل بسیار بغرنج و عذاب اور بوده و سرمایه‌گذاران را برای حضور در این بخش فراری می‌دهد.
وی در خصوص سایر مشکلات این حوزه بیان کرد: مشکل نخست مسائل ساختاری بخش صنعت و معدن است که قوانین ثابت و روبه جلویی ندارد و بشدت زیان اور و دست و پاگیر هستند در حقیقت این مجموعه نتوانسته نقش سازنده‌ای در معدن و صنایع معدنی ایران ایجاد کند.
حضرتی عنوان کرد: این تصمیمات متاسفانه در شرایطی گرفته می‌شود که در شرایط سخت رکود به سر می‌بردیم و این تصمیمات، شرایط دشواری را به معدنکاران تحمیل می‌کرد.
کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی تصریح کرد: البته این مشکلات به خود مکتشفین و معدن داران و معدنکاران که به معدن به صورت یه فرآیند اشتغالزا و تولیدی پایدار نگاه نمیکنند و بیشتر به یک فرآیند دلالی و دست به‌دست کردن صرف نگاه می‌کنند، بر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به جرات می‌توان گفت معادنی را می‌شناسیم که تا کنون 3بار دست به‌دست شده‌اند و حتی بدون یک کار کوچک اضافه تنها در مراحل گوناگون توسط دلالان سودجو به افراد و شرکت‌های مختلف واگذار می‌شوند، البته مشکلات ساختاری اولیه باعث ایجاد مشکلات دومی نیز می‌شود.
حضرتی تاکید کرد: بنابراین باید ابتدا قوانین ثابت و تشویقی در بخش معادن داشته باشیم تا از داد و ستد به وسیله دلالان و سودجویان به تولید و کارافرینی و افزایش ثروت ملی برسیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد