گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

تخصیص ظرفیت طرح های توسعه فولاد مبارکه به تولید ورق های نازک/ در قیمت گذاری محصولات انصاف را رعایت کرده ایم

تخصیص ظرفیت طرح های توسعه فولاد مبارکه به تولید ورق های نازک/ در قیمت گذاری محصولات انصاف را رعایت کرده ایم
پایگاه خبری معدن نیوز- بهرام سبحانی از برنامه این شرکت برای تخصیص ظرفیت طرح های توسعه راه اندازی شده به تولید ورق های نازک خبر داد.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل فولاد مبارکه در گفت و گو معدن نیوز ضمن بیان اینکه سعی شده با افزایش تولید صورت گرفته در فولاد مبارکه و کاهش سهم صادرات، نیاز داخل تامین گردد گفت: در سال جاری یکی از اقداماتی که صورت گرفت افزایش حجم تولید ورق زیر 3 میلیمتر مورد نیاز صنایع پایین دست ازجمله لوله و پروفیل بود.
سبحانی ابراز امیدواری کرد: حجم تولید محصولات زیر 3 میلیمتر در سال آینده نیز افزایشی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت های جهانی و همچنین رشد نرخ ارز، واردات مشکل تر شده و در راستای کمک به صنایع پایین دستی این تصمیم یعنی افزایش تولید و افزایش عرضه به بازار داخل اتخاذ شده تا فشار بر روی صنایع پایین دست منتقل نشود.
سبحانی به معدن نیوز اظهار داشت: سعی فولاد مبارکه همواره این بوده که در قیمت گذاری ها انصاف را رعایت نماید کما اینکه این شرکت هیچ گاه تعیین کننده قیمت نبوده و این نرخ ها در بورس کالا و در پی رقابت خریدار و فروشنده کشف می گردد. البته نباید فراموش کرد که رشد نرخ ارز، افزایش قیمت تمام شده فولادسازان را در به همراه خواهد داشت چون برخی از هزینه ها نظیر خرید اقلام مصرفی ارزی است. برای مثال در قیمت الکترود اگرچه نرخ ارز موثر بوده اما در بازارهای جهانی بهای این محصول بیش از 10 برابر شده و در نتیجه قیمت تمام شده را به شدت بالا برده است. از سوی دیگر فروآلیاژها و نسوزرشد قیمت را شاهد بودند و قیمت تمام شده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
مدیرعامل فولاد مبارکه درباره رابطه نرخ های داخلی فولاد و تاثیرپذیری آن از نرخ های بین الملل گفت: قیمت های جهانی مسیر خود را طی کرده و قیمت های داخلی هم مسیر خود را می پیماید. گاهی قیمت های داخلی بالاتر از جهانی و گاهی بالعکس می باشد. برای مثال امروز شاهد رشد بی سابقه قیمت ها در بازارهای جهانی هستیم به گونه ای که حتی بدون احتساب هزینه های حمل و عوارض گمرکی بالاتر از قیمت های عرضه داخلی است.
وی درمورد برنامه های فولاد مبارکه برای سال آینده نیز عنوان کرد: طرح های توسعه ای که وارد مدار شده نظیر سبا، به تولید ورق های نازک زیر 3 میلیمتر تخصیص داده می شود. در بخش اسلب نیز تا زمانی که نورد گرم 2 فولاد مبارکه راه اندازی نشده و مازاد تولید دیده می شود پس از تامین نیاز تولیدکنندگان نورد گرم، اقدام به صادرات خواهیم کرد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد