گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در مصاحبه با معدن نیوز:

صنعت کاتالیست نیازمند حمایت است

صنعت کاتالیست نیازمند حمایت است
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان با بیان اینکه صنعت کاتالیست صنعتی نوپا است گفت: با توجه به تحریم ها و مشکلات تامین کاتالیست از خارج بایستی از تولیدکننده داخلی حمایت شود.
  بزرگنمايي:

رضا نصراله زاده با بیان اینکه شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در سال 90 تاسیس شده به معدن نیوز گفت: هدف از تاسیس این شرکت تولید کاتالیست های مورد نیاز صنایع مختلف ازجمله صنعت نفت، پتروشیمی، فولاد و صنایع شیمیایی است. محصولاتی که با دانش فنی این شرکت تولید شده دو نوع کاتالیست می باشد یکی کاتالیست های سنتز اسیدسولفوریک بوده که به پنتا اکسید وانادیوم معروف است. دومین نوع نیز ریفورمینگ بوده که در صنعت فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر دانش فنی برخی کاتالیست ها تحت عنوان هایدر کرکینگ از سوی این شرکت نهایی شده و به تولید نیمه صنعتی رسیده و حتی تاییدیه آن نیز از کمیته کاتالیست و پژوهشگاه صنعت نفت اخذ شده است که البته این نوع کاتالیست در صنایع پالایشگاهی و برای تولید بنزین کاربرد دارد.چ برای تولید انبوه این کاتالیست در حال احداث واحد صنعتی هستیم که پیش بینی می شود انتهای سال 97 این کاتالیست وارد بازار شود.

وی صنعت کاتالیست را صنعتی نوپا خواند و اظهار داشت: با توجه به بحث تحریم ها و مشکلات موجود برای تامین کاتالیست و همینطور بحث دانش فنی آن، انتظار می رود حمایت های لازم از این صنعت نوپا صورت گیرد تا به نوعی نیاز صنایع مختلف در داخل قابل تامین باشد و نسبت به واردات بی نیاز شویم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد