سرب و روی

رییس انجمن صنفی معدنکاران سرب و روی ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

خودکفایی معادن سرب و روی در گرو اختصاص یارانه

خودکفایی معادن سرب و روی در گرو اختصاص یارانه
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن صنفی معدنکاران سرب و روی ایران گفت: برای معادن سرب و روی ایران باید شرایطی فراهم شود تا از واردات این محصولات بی‌نیاز شویم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن صنفی معدنکاران سرب و روی ایران گفت: برای معادن سرب و روی ایران باید شرایطی فراهم شود تا از واردات این محصولات بی‌نیاز شویم.
علی سه دهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: اگر به جای این که برای تولید انواع سرب و روی، شمش و ورق‌های حاصل از این مواد، یارانه قرار دهند باید این یارانه را برای معادن در نظر بگیرند تا ضمن بی‌نیازی از واردات سرب و روی بدین وسیله ارز از کشور خارج نشود و در مناطق محروم کشور رفاه ایجاد شود.
وی افزود: بسیاری از معادن سرب و روی کشور در مناطق محروم واقع شده‌اند به همین دلیل کسی جرات ورود به آنها را ندارد حتی پروانه داران معادن نیز به دلیل مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد رغبت کمتری برای حضور در معادن سرب و روی دارند در حالی که اگر در این بخش فعالیت‌های خود را گسترش دهند در آ ینده‌ای نزدیک از نظر ماده معدنی سرب و روی بی‌نیاز خواهیم شد.
سه دهی در خصوص موجود بودن مواد معدنی در ایران نیز خاطر نشان کرد: انجمن معدنکاران سرب و روی با قاطعیت اعلام می‌کند که ماده معدنی به اندازه کافی در ایران وجود دارد به شرطی که فعالیت لازم برای استخراج و اکتشاف به اندازه کافی انجام شود و در کنار آن فراوری نیز صورت پذیرد.
رییس انجمن صنفی معدنکاران سرب و روی ایران گفت: در سال‌های گذشته در حوزه کانی آرایی امکانات آ زمایشگاهی خوبی فراهم شده است اما وقتی ماده معدنی به خوبی استخراج نشود امکان فرآوری وجود نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: درحال‌حاضر برای اکتشافات مواد معدنی باید عوارض پرداخت شود که این مسئله موجب شده شرکت هاو سازمان هاکمتر برای اکتشاف رغبت نشان دهند از سوی دیگر در بخش استخراج حقوق دولتی معین شده و بحث هایی هم روی صادرات وجود داردکه کار را برای فعالان این حوزه مشکل می‌کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد