فولاد و آهن

ایران بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا

ایران بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا
پایگاه خبری معدن نیوز- ایران در ماه مارس با تولید یک میلیون و۲۹۰ هزارتن آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم جایگاه خود در تولید این محصول میانی را حفظ کرد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- ایران در ماه مارس با تولید یک میلیون و290 هزارتن آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم جایگاه خود در تولید این محصول میانی را حفظ کرد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، کل تولید 3 ماه نخست سال 2016در ایران به 3.7 میلیون تن رسید که اندکی بیش از تولید 3.6 میلیون تنی در کشور هند است. پس از ایران و هند، کشور عربستان سعودی با فاصله زیاد از این دو کشور در جایگاه سوم قرار دارد.
جریان چهارمین همایش آهن اسفنجی و گندله متال بولتن که هفته گذشته در دبی برگزار شد، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، ضمن اشاره به جایگاه صنعت فولاد در ایران و جهان، به مزیت‌های تولید آهن اسفنجی در ایران اشاره کرد و درخصوص افزایش تولید این محصول با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا توضیحاتی ارائه کرد.
براساس این گزارش، راه اندازی گرم واحد احیا مستقیم طرح فولاد سفید دشت چهارمحال بختیاری با هدف تولید سالیانه 800 هزار تن آهن اسفنجی در هفته جاری آغاز می‌شود تا به عنوان نخستین طرح از مجموعه پروژه های موسوم به طرح‌های استانی توسط شرکت فولاد مبارکه در آستانه بهره برداری قرار گیرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد