سایر عناصر و مواد

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آهک در قلعه گنج

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آهک در قلعه گنج
پایگاه خبری معدن نیوز- فرماندار قلعه گنج در جنوب استان کرمان از بهره برداری کارخانه آهک این شهرستان (شهر الگوی اقتصاد مقاومتی) به عنوان نخستین صنعت معدنی با هدف محرومیت زدایی، در نیمه دوم سال جاری خبر داد.
  بزرگنمايي:

عطا ناوکی افزود: طرح احداث کارخانه تولید آهک در زمینی به مساحت 14 هکتار آغاز شده و در حال حاضر 30 نفر از افراد بومی این منطقه مشغول به کار می‌باشند و در صورت راه‌ اندازی کارخانه، برای 50 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 90 هزار تن آهک توسط شرکت معدنی دماوند است که این خط تولید شامل سه پایه کوره، سازه پیشگرم کن، کولر، نوار نقاله ها و سرندهای ورودی، سیلوها و بونکرهای مواد، ساختمان برق و تونل های برق می باشد.
وی عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت این کارخانه 29 شهریور سال گذشته با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و با اعتبار 200 میلیارد ریال آغاز شد.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور نیز مطرح و با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا شده و تشکیل صندوق های خرد روستایی برای تجمیع سرمایه های مردم و اعطای تسهیلات برای ایجاد مشاغل پایدار از ثمرات این طرح است.
از زمان انتخاب این شهرستان به‌ عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های متعددی در حوزه های مختلف برای توسعه پایدار منطقه قلعه گنج از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام شده است.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد