آلومینیوم و مس

رشد ۲۳ درصدی تولید کنسانتره مس

رشد ۲۳ درصدی تولید کنسانتره مس
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره چهار ماه امسال با تولید ۳۷۱ هزار و ۳۶۳ تن کنسانتره مس در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را به ثبت رساند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره چهار ماه امسال با تولید 371 هزار و 363 تن کنسانتره مس در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را به ثبت رساند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از مس پرس، آمارها در چهار ماه نخست سال گذشته، کنسانتره مس تولیدی را 302 هزار و 307 تن نشان می‌دهد.
همچنین میزان تولید کنسانتره مس در تیرماه امسال به رقم 94 هزار و 233 تن رسید و در مقایسه با آمار دوره مشابه پارسال که رقم 84 هزار و 604 تن بود، افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد.
علاوه بر این، مسال مجتمع مس سرچشمه 2 هزار و 49 تن کنسانتره مولیبدن تولید کرد و مس سونگون نیز 400 تن از این ماده را به تولید رساند که در مقایسه با چهارماهه نخست پارسال که به ترتیب 1947 تن و 203 تن مولیبدن تولید داشتند، پنج و 97 درصد رشد در این زمینه داشتند.
همچنین مجتمع‌های شرکت مس در چهار ماه امسال، 17 میلیون و 116 هزار و 12 تن سنگ سولفیدی تولید کردند و در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد 20 درصدی داشتند.
بر اساس این گزارش، میزان استخراج سنگ سولفیدی در تیرماه امسال از سوی واحدهای تولیدی مس با رشد 5 درصدی، نسبت به ماه مشابه سال گذشته به سه میلیون و 987 هزار و 43 تن رسید.
این واحدها تیرماه سال گذشته 3 میلیون و 805 هزار و 792 تن سنگ سولفیدی استخراج کردند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد