آلومینیوم و مس

اصلاح و بازسازی نوار نقاله ۲ سرچشمه با اتکا به توانمندی‌های داخلی

اصلاح و بازسازی نوار نقاله ۲ سرچشمه با اتکا به توانمندی‌های داخلی
پایگاه خبری معدن نیوز- در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پروژه اصلاح و بازسازی نوار نقاله ۲ مجتمع مس سرچشمه با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بدون نیاز به شرکت‌های خارجی برای نخستین‌بار انجام شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پروژه اصلاح و بازسازی نوار نقاله 2 مجتمع مس سرچشمه با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بدون نیاز به شرکت‌های خارجی برای نخستین‌بار انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از مس پرس، مهدی جاودانی مدیر طراحی و بهره‌وری انرژی مس منطقه کرمان با بیان اینکه خوراک موردنیاز کارخانه تغلیظ، با نوار نقاله از انبار درشت به بخش خردایش وارد می‌شود، گفت: این نوار یکی از نقاط استراتژیک و گلوگاه اصلی فعالیت‌های کارخانه‌ تغلیظ است که از اواخر سال 91 افزایش ظرفیت نوار و اصلاح درایو‌ها برای افزایش قدرت نوار 2 برای حمل خوراک موردنیاز کارخانه تغلیظ در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا برای انجام اصلاحات موردنیاز بر روی نوار، پیشنهادی ازسوی شرکت اف ال اشمیت پیشنهادی ارائه شد که با بررسی‌های فنی که انجام شد پیشنهاد  این شرکت مردود اعلام شد.
جاودانی با بیان اینکه این شرکت هزینه 12.8 میلیون دلاری را برای انجام این پروژه پیشنهاد داده بود گفت: پس از مردود اعلام شدن طرح پیشنهادی در سال 2013 اف ال اشمیت پیشنهادی دیگری برای اصلاح و بازسازی نوار 2 ارائه داد که هزینه طرح پیشنهادی را به 22.9 میلیون دلار افزایش داده بود اما در عمل تغییر جدی بر روی طرح بازسازی انجام نداده بود به همین دلیل این پروژه نیز به دلایل غیر فنی رد شد.
مدیر طراحی و بهره‌وری انرژی مس منطقه کرمان در ادامه تصریح کرد: با در نظر گرفتن شرایط تحریم و وجود اشکالات اساسی در پیشنهادهای شرکت اف ال اشمیت در اواخر سال 92 و با نظر مدیریت مجتمع مس سرچشمه و پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که با تعویض گیربکس‌ها و اصلاح درایوهای نوار نقاله افزایش سرعت و ظرفیت نوار امکان‌پذیر خواهد شد.
وی افزود: بنابراین از اواخر سال 92 پروژه اصلاح و بازسازی نوار نقاله 2 مجتمع مس سرچشمه در دستور کار قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که با استفاده از توانمندی‌های داخلی یکی از گلوگاه‌های اصلی کارخانه بازسازی و اصلاح شود.
جاودانی با تأکید بر اینکه با توجه به امکانات موجود و شرایط تحریم انجام این پروژه دشواری‌های زیادی داشت، اظهار کرد: باوجود همه این سختی‌ها در طول سال 93 و 94 مراحل طراحی و تست درایوها انجام شد و در نهایت در اورهال امسال کارخانه تغلیظ در کمتر از دو هفته در مردادماه امسال مراحل نصب و راه‌اندازی نوار با موفقیت انجام شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد