فولاد و آهن

بومی سازی موتورهای با توان بالا در نورد گرم فولادمبارکه

بومی سازی موتورهای با توان بالا در نورد گرم فولادمبارکه
پایگاه خبری معدن نیوز- بخش ثابت(استاتور)، یکی از بزرگترین موتورهای نورد گرم (موتور قفسه R۱) با همت کارشناسان شرکت فولاد مبارکه و همکاری شرکت‌های سازنده داخلی بومی سازی شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- بخش ثابت(استاتور)، یکی از بزرگترین موتورهای نورد گرم (موتور قفسه R1) با همت کارشناسان شرکت فولاد مبارکه و همکاری شرکت‌های سازنده داخلی بومی سازی شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، احمد ذوالفقار بیک رئیس خرید قطعات یدکی ساخت داخل فولاد مبارکه با بیان این خبر افزود: در راستای اهداف مدیریت سازمان مبنی بر استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان داخل و حمایت از آنها، درخصوص خرید دو نیم استاتور موتور KVA  4410 واحد نورد گرم از شرکت‌های داخلی که در این زمینه توانمند بودند استعلام به عمل آمد که پس از برگزاری مناقصه، شرکت رشد صنعت نیرو با همکاری کارشناسان واحد خرید قطعات یدکی ساخت داخل و دفتر فنی تعمیرات نورد گرم سرانجام پس از15 ماه کار و تلاش این تجهیز بسیار حساس بومی سازی و آماده بهره‌برداری شد.
وی دستیابی به دانش فنی ساخت این استاتور را یکی از بزرگترین مزایای این بومی‌سازی برشمرد و افزود: با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که پیش روی خرید خارجی این استاتور بود، با این اقدام از نظر اقتصادی بیش از 110 میلیارد ریال صرفه جویی شد علاوه بر این کشور به جمع سازندگان این تجهیز فوق سنگین در جهان پیوست.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد