اکتشاف و ماشین آلات

پرداخت سه ماه حقوق معوقه کارگران هپکو اراک

پرداخت سه ماه حقوق معوقه کارگران هپکو اراک
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: سه ماه از حقوق معوقه کارگران شرکت هپکو اراک با پیگیری استانداری مرکزی پرداخت شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سعید فرخی افزود: درپی اعتراض اخیر کارگران هپکو نشستی ویژه ای در 31 اردیبهشت ماه جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان سازمان خصوصی سازی کشور، استاندار مرکزی و نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در تهران تشکیل شد که یکی از مصوبات مهم آن پرداخت معوقات حقوق کارگران این واحد صنعتی تا پایان روز سوم خردادماه بود.
وی توضیح داد: با مساعدت بانک ملی و پیگیری استانداری مرکزی مبلغ 75 میلیارد ریال به عنوان حقوق معوقه کارگران هپکو به حساب آنان واریز شده است.
موضوع ساماندهی شرکت هپکو نیز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در تهران در هفته جاری برگزار شد که در آن بر اساس قانون با استعفای سهامدار جدید شرکت هپکو موافقت و این واحد تولیدی تا تعیین سهامدار جدید با ارائه وکالت به سازمان خصوصی سازی واگذار شد.
با توجه به اختیار مالکانه 60 و هفت دهم درصدی سازمان خصوصی سازی، تا زمان تعیین وضعیت مشتری و سهامدار جدید بر اساس تکلیف وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مذکور مقرر شد این سازمان خود مدیریت هپکو را بر عهده داشته باشد.
کارگران هپکو اراک در چند نوبت با برگزاری اجتماعات صنفی خواستار توجه مسئولان به مطالبات خود شدند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
این شرکت در زمان کنونی 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند است و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راهسازی کشور آمادگی کامل دارد .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد