آلومینیوم و مس

معاون امور مهندسی و انرژی مس منطقه کرمان خبر داد

صرفه جویی ۶ میلیون مترمکعب آب در فرآیند تولید مس

صرفه جویی ۶ میلیون مترمکعب آب در فرآیند تولید مس
پایگاه خبری معدن نیوز- با اجرای پروژه‌های سد بند انحرافی، سد رسوبگیر و پروژه تیکنرهای خمیری طی سال‌های گذشته ۶ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی داشته‌ایم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- با اجرای پروژه‌های سد بند انحرافی، سد رسوبگیر و پروژه تیکنرهای خمیری طی سال‌های گذشته 6 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی داشته‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، حسین شاهی معاون امور مهندسی و انرژی مس منطقه کرمان با بیان این مطلب و تاکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها موفقیت بزرگی برای شرکت مس در مدیریت منابع آبی است، اظهار کرد: این میزان صرفه‌جویی از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که در سال‌های اخیر پروژه‌های جدید تغلیظ نیز به بهره‌برداری رسیدند و در حالی که نیاز به افزایش منابع آبی بود اما پروژه‌های جدید از محل صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب تامین شده است.
معاون امور مهندسی و انرژی مس منطقه کرمان با بیان اینکه در فرآیند تغلیظ آب زیادی مصرف می‌شود، گفت: بنابراین با وجود افزایش تولید کنسانتره طی سال‌های گذشته ما نه تنها آب مصرفی‌مان افزایش پیدا نکرده بلکه مقدار آب نیز کاهش پیدا کرده است و بهره‌وری آب در بخش تغلیظ را به حدود 75 درصد رسانده‌ایم.
معاون امور مهندسی و انرژی مس منطقه کرمان در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی در منطقه کرمان به خاطر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی طی سال‌های اخیر گفت: پروژه‌های انجام شده در کرمان در همین راستا و برای برنامه‌ریزی توید پایدار و با نگاه به آینده صورت گرفته است.
شاهی با اشاره به اینکه معدن مس سرچشمه از نوع پورفیری روباز است گفت: در این نوع معادن با توجه به حجم زیاد باطله در فرآیند استحصال مدیریت باطله نقش مهمی را دارد.
وی تصریح کرد: با اجرای پروژه سد رسوبگیر از یک‌سو ظرفیت سد برای مدیریت پسماند و باطله افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر از آلودگی محیط‌زیست جلوگیری شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد