صنایع معدنی

معدن نیوز گزارش می‌دهد:

زغال سنگ در شیب کاهش و آلومینیوم در نردبان افزایش قیمت

زغال سنگ در شیب کاهش و آلومینیوم در نردبان افزایش قیمت
پایگاه خبری معدن نیوز- زغالسنگ بعد از پرواز ۲۷۷درصدی قیمت در سال ۲۰۱۶ شاهد روند کاهشی روزانه بوده و تاکنون ۲۷درصد از ارزش خود را از دست داده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- زغالسنگ بعد از پرواز 277درصدی قیمت در سال 2016 شاهد روند کاهشی روزانه بوده و تاکنون 27درصد از ارزش خود را از دست داده است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، حتی تثبیت قیمت‌های میان مدت بین ژاپن و استرالیا (285دلار) نیز نتوانست کف قیمت بازار اسپات را مشخص کند.
 تقاضای زغالسنگ کک شو در نواحی جنوب و شمال شرق چین وجود دارد و نزدیکی به تعطیلات سال جدید چین باعث ذخیره‌سازی واحدهای کک‌سازی شده است. با اینحال کسی جرات خرید ندارد. زیرا نگران تداوم کاهش قیمت است، ضمن آن‌که واحدهای کک‌سازی تا پایان تعطیلات موجودی کافی دارند و بنابراین هرگونه تحول قیمتی به بعد از تعطیلات برخواهد گشت.
بر اساس این گزارش ؛فعالان بازار منتظرند تا سیاست چین در محدودیت ظرفیت معادن زغالسنگ شفاف‌سازی شود که می‌تواند عامل بازگشت تقاضا به بازار و تقویت قیمت‌ها شود.
تعطیلی معدن مس
مس ؛ همزمان با کاهش ذخایر LME برای نهمین روز پیاپی، شاهد تعطیلی معدن Konkola در زامبیا - دومین صادرکننده مس افریقا بدلیل اعتصابات کارگری بوده که در صورت ادامه می‌تواند عرضه بازار را محدود کرده و قیمت را بالا ببرد.
رشد 53 درصدی قیمت آلومینیم
آلومینیوم شاهد رشد قیمت 53 درصد شده است. آنالیز قیمت تمام شده نشان می‌دهد که در شرایط فعلی و ناشی از رشد 53 درصد قیمت پودر آلومینا، تولیدکنندگان در محدوده زیان بوده و با کاهش فشار موجودی انبارهای آلومینیم چین، قیمت میتواند شاهد افزایش مطلوب باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد