اخبار استان ها

مجوز تعطیلی موقت ۶ معدن استان زنجان صادر شد/ بهره بردار یک معدن هم سلب صلاحیت شد

مجوز تعطیلی موقت ۶ معدن استان زنجان صادر شد/ بهره بردار یک معدن هم سلب صلاحیت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صدور مجوز تعطیلی موقت ۶ معدن استان به درخواست بهره برداران و طبق بررسی های این سازمان، به علت برداشت نکردن هیچ ماده معدنی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ناصر فغفوری در جلسه شورای معادن استان زنجان افزود: معدن گچ چپر، گچ گیل، مس گلهرود، شن و ماسه چغلوی سفلی از جمله این معادن بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان خاطرنشان کرد: بهره برداران معادن برای سال های 94 تا 96 برداشتی از معادن خود نداشتند و مجوز تعطیلی موقت آنها مورد تایید شورا قرار گرفت.

فغفوری اظهار کرد: به خاطر پایان اعتبار پروانه بهره برداری و دلایل دیگر از جمله پرداخت نکردن حقوق دولتی، از بهره بردار معدن نمک ینگجه سلب صلاحیت شد.

وی به نامه دی ماه سال گذشته دادستان زنجان به نیروی انتظامی استان اشاره و تاکید کرد: این نامه درباره تصرفات غیرقانونی معادن و برداشت های بدون مجوز از این معادن است و به طور موکد به آزادی عمل این نهاد در برابر متصرفان به عنوان جرایم مشهود اشاره می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: این نامه باعث شد تا امسال با نظر این سازمان نیروی انتظامی بتواند با سرعت بیشتر مانع از وقوع جرایم مشهود در این جرایم شود.

فغفوری ادامه داد: در واقع این نامه خلا قانونی موجود در حوزه تصرف معادن توسط سودجویان را پر کرده است و نیاز به طی روند طولانی اداری برای برخورد با مجرمان نیست.

20 معدن غیرفعال در استان زنجان طی سال گذشته فعال سازی شده است و در زمان حاضر 307 واحد معدنی در بخش های فلزی، غیرفلزی و سنگ نما در استان زنجان فعال هستند.

سال گذشته بیش از 180 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن این استان دریافت شد که این میزان نسبت به 2 سال گذشته 2.5 برابر رشد دارد و این امر نشان دهنده رونق فعالیت معادن در استان است.

بهره برداران معادن هر ساله بابت استخراج، بهره برداری و برداشت هر واحد از ماده یا مواد معدنی مبلغی را که متناسب با پروانه بهره برداری است به نام حقوق دولتی پرداخت می کنند.

وجود 33 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، با ذخیره احتمالی بیش از یک میلیارد تن، از ظرفیت های قابل توجه توان معدنی استان زنجان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد