صنعت

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی:

لزوم بهبود بهره وری سرمایه و نیروی انسانی و ساختارهای مدیریتی

لزوم بهبود بهره وری سرمایه و نیروی انسانی و ساختارهای مدیریتی
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت : می توان با بهبود بهره وری سرمایه، بهره وری نیروی انسانی و ساختارهای مدیریتی، بهره وری کل عوامل را ارتقاء داد و در نتیجه با افزایش تولید و فروش، باعث افزایش سود شویم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز محمدی در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران ، با موضوع " بهره وری در واحدهای صنعتی" افزود: یک راه دیگر رسیدن به تولید بیشتر، استفاده از منابع بیشتر است؛ لذا با افزایش سرمایه گذاری و جذب کارکنان بیشتر، می توان به تولید بیشتر و درنتیجه به سود بیشتر دست یافت.
وی یادآور شد: راه سوم افزایش درآمد و سود با روش ترکیبی است که در آن باید میزان سرمایه گذاری و جذب کارکنان افزایش یابد و همزمان با اصلاح ساختارهای مدیریتی و بهبود بهره وری سرمایه و نیروی انسانی، و درنتیجه ارتقاء بهره وری کل عوامل، میزان تولید، فروش و سودآوری بیشتر شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: در روش ترکیبی، اولویت با اصلاح ساختارهای مدیریتی و الگوهای ذهنی، و سپس جذب منابع جدید است تا سرمایه گذاری های جدید، در یک سیستم ناکارآمد اتلاف نشود.
 محمدی افزود: در کشورهای توسعه یافته، نیروی کار و سرمایه 51 درصد و افزایش بهره وری 49 درصد از سهم رشد تولید را به خود اختصاص داده در حالی که سهم این منابع در کشورهای در حال توسعه به ترتیب 69 و 31 درصد سهم رشد تولید است.
وی درباره ارتباط بین مدیریت و بهره وری گفت: 20 درصد بهبود کیفیت مدیریت برابر است با 6 درصد بهبود بهره وری کل عوامل، 11 درصد افزایش جذب کارکنان، 35 درصد افزایش دفتری سرمایه ها و 30 درصد افزایش نرخ برگشت سرمایه؛ پس هر قدر از روش های علمی، ابزارها و روش های درست مدیریتی استفاده کنیم، از عملکرد مالی بهتری برخوردار خواهیم شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد