آلومینیوم و مس

افزایش ۹ درصدی تولید مس شرکت آنتوفاگاستا

افزایش ۹ درصدی تولید مس شرکت آنتوفاگاستا
پایگاه خبری معدن نیوز- حجم تولید مس شرکت آنتوفاگاستا در فصل اول سال ۲۰۱۷، حدود ۱۷۱هزار و ۹۰۰ تن بود که در مقایسه با ۱۵۷هزار و ۱۰۰ تن مس تولید شده در دوره مشابه از سال ۲۰۱۶، حدود ۴/ ۹ درصدی رشد کرده است.
  بزرگنمايي:

حجم تولید مس شرکت آنتوفاگاستا در فصل اول سال 2017، حدود 171هزار و 900 تن بود که در مقایسه با 157هزار و 100 تن مس تولید شده در دوره مشابه از سال 2016، حدود 4/ 9 درصدی رشد کرده است.
به گزارش معدن نیوز به نقل از متال بولتن، این افزایش حجم تولید، اساساً به دلیل افزایش تولید کنسانتره و کاتد مس معدن سنتینلا و تولید با حداکثر ظرفیت واحد آنتوکویای این شرکت است. با این وجود، به گفته مدیرعامل این شرکت، مقایسه تولید فصل اول سال جاری با فصل آخر سال 2016، نشان‌دهنده کاهش 4/ 16 درصدی حجم تولید است که به دلیل کاهش عیار مس در دو معدن لس‌پلامبرس و سنتینلا است.
براساس این گزارش، پیش‌بینی تولید مس آنتوفاگاستا در سال جاری همچنان حدود 658 تا 720هزار تن خواهد بود و این مجموعه با هزینه نقدی بدون احتساب درآمد حاصل از محصولات جانبی حدود 55/ 1 دلار بر پوند و هزینه خالص نقدی 3/ 1 دلار بر پوند فعالیت خواهد کرد.
گفتنی است که هزینه تولید بدون احتساب درآمد حاصل از محصولات جانبی این شرکت در فصل اول سال 2017 حدود 59/ 1 دلار بر پوند بود که نسبت به یک سال قبل به میزان 6/ 7 درصد کاهش‌یافته است. این موفقیت بیانگر بهبود نرخ بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با توجه به افزایش حجم تولید است. هزینه‌های خالص نقدی این شرکت نیز با حدود 3/ 7 درصد کاهش در فصل اول سال 2017، به 27/ 1 دلار بر پوند رسید.
گزارش متال بولتن در پایان درباره میزان تولید طلا و مولیبدن این شرکت می‌نویسد: شرکت آنتوفاگاستا در فصل اول سال 2017، حدود 53هزار و 300 اونس طلا تولید کرد که در مقایسه با سال گذشته، حدود   شش درصد و در مقایسه با فصل گذشته، حدود 5/ 41 درصد کاهش داشت. دلیل کاهش حجم تولید طلای این مجموعه نیز همانند تولید مس به کاهش عیار معدن سنتینلا بازمی‌گردد. در مقابل، تولید مولیبدن این شرکت در سه‌ماهه اول سال 2017 حدود دوهزار و 200 تن بود که نسبت به سال گذشته، حدود 4/ 29 درصد و نسبت به فصل گذشته، حدود 10 درصد رشد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد