آلومینیوم و مس

تصمیم‌های نو با هدف افزایش انگیزه و بهره‌وری نیروی انسانی

تصمیم‌های نو با هدف افزایش انگیزه و بهره‌وری نیروی انسانی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: اصلاحات صورت‌گرفته در حوزه منابع انسانی برای یکسان‌سازی شرایط کاری و افزایش بهره‌وری، تحول مهمی است که در طول سه‌سال گذشته رخ‌ داده و نباید از کنار آن به‌راحتی گذشت.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: اصلاحات صورت‌گرفته در حوزه منابع انسانی برای یکسان‌سازی شرایط کاری و افزایش بهره‌وری، تحول مهمی است که در طول سه‌سال گذشته رخ‌ داده و نباید از کنار آن به‌راحتی گذشت.
 به گزارش معدن نیوز احمد مرادعلیزاده با بیان این مطلب در جلسه تولید مس منطقه کرمان که دیروز در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، گفت: تعهد ما رسیدگی به مسائل نیروی انسانی شرکت مس است و اصلاحات صورت‌گرفته هم در این راستا انجام شده است؛ اما اتمام فرایند اصلاح شرایط کاری، به‌صورت یک‌باره امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: گام‌ها باید متناسب با شرایط جهانی مس و به‌صورت پلکانی برداشته شود؛ اغلب همکاران ما متوجه اقدامات صورت‌گرفته برای بهبود معیشت هستند و نظرات عده‌ای معدود، نظر همگان نیست.
مرادعلیزاده با تأکید بر این‌که اگر نیروی انسانی شرکت در سال جاری بهره‌وری خود را افزایش دهند، درصدی از آن را به‌عنوان پاداش به پرسنل خواهیم داد، اظهار داشت: تصمیم دیگری که در این زمینه گرفته شده، این است که هرمقدار قیمت تمام‌شده محصولات شرکت مس کاهش یابد، بخشی از آن نیز به پاداش کارکنان افزوده شود.
وی تصریح کرد: همچنین، این مسأله در مورد کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری و هزینه‌های عمومی نیز صادق است و پرسنل در سود آن شریک خواهند بود.
مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که این پیشنهاد از اول سال 96 قابل‌ اجراست، تصریح کرد: کارگروهی برای اجرایی شدن این تصمیم تشکیل می‌شود تا ظرف یک‌ماه گزارش نحوه اعطای این پاداش‌ها را به هیأت‌مدیره ارائه دهند.
وی با تأکید بر این‌که بهره‌وری نیروی انسانی مس به‌مراتب بهتر از سه‌سال پیش شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال هزینه‌های پرسنلی شرکت مس بالغ بر 1700 میلیارد تومان باشد که حدود 37درصد قیمت تمام‌شده محصولات است و درصد قابل قبولی است و در دیگر شرکت‌ها چنین وضعیتی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت مس در پایان سخنانش در جلسه تولید مس منطقه کرمان، به شرایط جهانی قیمت مس اشاره کرد و گفت: با وجود بهبود قیمت‌ مس، اما هنوز شرایط جهانی رکود قیمت مس، نفت و فولاد به قوت خود باقی است و امیدواریم که شرایط مس در آینده نزدیک، بهتر از وضعیت موجود شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد