اخبار استان ها

چشم امید معادن استان سمنان به سازمان ایمیدرو/ تامین زیرساخت های معادن ضامن استقبال خوب سرمایه گذاران

چشم امید معادن استان سمنان به سازمان ایمیدرو/ تامین زیرساخت های معادن ضامن استقبال خوب سرمایه گذاران
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تأمین برق معادن استان به‌خصوص شاهرود و دامغان تا دو سال آینده در برنامه قرار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهروز اسودی، ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های معدنی فراوانی است که سعی داریم تا موانع تولید را در این معادن از سر راه برداریم، تأکید کرد: با هدف گسترش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی، تأمین برق مورد نیاز معادن شاهرود و دامغان تا دو سال دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: تأمین برق پایدار برای بخشی از معادن استان سمنان یکی از اقداماتی است که در حوزه ایجاد رغبت برای سرمایه‌گذاری و همچنین ارتقای معادن و تولیداتشان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بیش از دو هزار پروانه معدنی در این استان وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم زیرساخت‌های معادن را تأمین کنیم قطعاً شاهد استقبال خوب سرمایه‌گذاران در این حوزه نیز خواهیم بود.

اسودی با بیان اینکه دولت موظف است تا زیرساخت مورد نیاز معدن را تأمین کند، گفت: معادن استان سمنان با داشتن 42 ماده معدنی مورد نیاز کشور یکی از مهم‌ترین منابع معدنی ایران اسلامی محسوب می‌شوند که کمک به آن‌ها، یاری‌رسانی به اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه معادن جز نیازها بخش انرژی، برق، آب و راه چیز دیگری نیاز ندارند، گفت: باوجود ظرفیت‌های فراوان استان سمنان در زمینهٔ معدن ازجمله آن ها می توان به رتبه نخست سمنان در ذخایر گچ و سیلیس کشور را اشاره کرد، به دلیل کمبود زیرساخت‌ها در تعداد قلیلی از معادن استان آنچنان که باید و شاید شاهد تامین زیرساخت ها نبوده‌ایم اما امیدواریم با همراهی ایمیدور در آینده شاهد بهبود هرچه بیشتر معادن استان باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد