اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای ۱۰ پروژه صنایع معدنی در خراسان جنوبی

اجرای ۱۰ پروژه صنایع معدنی در خراسان جنوبی
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای ۱۰ پروژه صنایع معدنی در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری بیشتر این پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.
  بزرگنمايي:

ه گزارش معدن نیوز، داوود شهرکی، اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی ناشی از فشارهای بیرون و مشکلات داخلی در کشور اما خوشبختانه استان خراسان جنوبی در تامین بخش اقلام اساسی مردم با حمایت از واحدهای عرضه کننده هیچ مشکلی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 طرح رونق آغاز و تاثیرات بسیار خوبی داشته است، گفت: طی اجرای این طرح در سال 95 حدود 230 میلیارد تومان تسهیلات به 450 واحد تولیدی داده شده است.
شهرکی با بیان اینکه در سال گذشته نیز 250 میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است، عنوان کرد: در سال گذشته همچنین 150 جلسه در خصوص برطرف کردن مشکلات مالیات، تامین اجتماعی و بانک ها در استان برگزار شده و بخش زیادی از مشکلات نیز مرتفع شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به نامگذاری سال به حمایت از تولید داخلی، تمامی دستگاه های دولتی باید الزاما خرید کالای ایرانی داشته باشند، بیان کرد: خوشبختانه در سطح عرضه به هیچ عنوان کالاهای دخانی و قاچاق در فروشگاه های استان دیده نشده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها پنج درصد از قاچاقی که وارد کشور می شود در سطح عرضه به فروشگاه ها است، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی تنها مسیر گذر قاچاق است و درصد بسیار کمی از این کالاها در خود استان توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 900 میلیون دلار صادرات کالا از مرزهای استان داشته ایم، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ساخت مهمانسرای زائر و کنگره دو هزار شهید استان نیز ورود پیدا کرده و قول های مساعدی در این خصوص داده است.
شهرکی با بیان اینکه در حوزه فولاد قاین مشکلات زیادی وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری های وزارت خانه در حال برطرف شدن و انجام کار است، گفت: طی سه ماهه نخست سال آینده فاز نخست این کارخانه به بهره برداری می رسد و برای حدود 700 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه دو نوبت انتخابات در حوزه نظام مهندسی معدن استان انجام شده است، عنوان کرد: رئیس جدید اتاق اصناف استان نیز تعیین شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر 10 پروژه صنایع معدنی در استان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: تا پایان سال جاری بخش زیادی از این پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان نیز 100 نفر از فعالان تسهیلات دریافت خواهند کرد، افزود: در خصوص اجرای پنج طرح صنعتی در پنج منطقه استان با وزارت خانه به توافق رسیده ایم که در حال حاضر کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد