فولاد و آهن

ظرفیت تولید فولاد مبارکه به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید

ظرفیت تولید فولاد مبارکه به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: گفت: ظرفیت تولید فولاد مبارکه به بیش از ۱۰ میلیون تن رسیده و بالاترین امتیاز را بین شرکت‌های ایرانی گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهرام سبحانی در مجمع سالانه شرکت فولاد مبارکه با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 96 افزود: شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است و بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیاست.
وی اظهار کرد: در مقابل افزایش 300 درصدی تولید، 80 درصد مصرف آب شرکت فولاد مبارکه کاهش یافته و بخشی از محصولات هم با پساب تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که ربع قرن از آغاز به کار کارخانه فولاد مبارکه گذشته است، گفت: ظرفیت تولید فولاد مبارکه به بیش از 10 میلیون تن رسیده و بالاترین امتیاز را بین شرکت‌های ایرانی گرفته است.
وی با بیان این که شرکت فولاد مبارکه در بین کشورهای آسیایی رتبه 11 را در کنار هیوندای و سامسونگ کسب کرده، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کارخانه گندله‌سازی را نیز در شرق کشور افتتاح کردیم هم چنین توانستیم تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را کسب کنیم.
سبحانی با بیان این که سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد خام کشور، 45 درصد است، اذعان داشت: از این لحاظ شرکت، رتبه اول کشور را دارد و پس از آن فولاد خوزستان، ذوب‌آهن و دیگر شرکت‌های فولادی کشور هستند، مجموع تولیدات شرکت فولاد مبارکه در سال 96 حدود 6 میلیون و 800 هزار تن بوده است.
وی با بیان این که شرکت فولاد مبارکه در بخش آهن اسفنجی در سال 96 بیش از 10 درصد افزایش تولید داشته، اضافه کرد: در سایر محصولات نیز شاهد افزایش تولید نسبت به سال 95 بودیم، عملکرد واقعی شرکت نسبت به بودجه در همه موارد تقریباً کامل محقق شده و در بخشی موارد نیز بیش از برنامه بودجه، تحقق داشتیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که شرکت فولاد مبارکه در سال 96 سرانه تولید بیش از 7 میلیون 200 هزار تن تولید فولاد خام داشته است، بیان داشت: با وجود این که از تعداد کارکنان نسبت به سال‌های 95 و 96 کاسته شده است اما شاهد افزایش تولید بودیم که به معنای افزایش بهره‌وری بوده است.
وی تأکید کرد: در مجموع فروش محصولات شرکت در سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 12 درصد افزایش فروش داشتیم، بیشترین میزان صادرات در سال 94 بوده است که اگر این اتفاق نمی‌افتاد مجبور به تعطیلی بخشی از کارخانه بودیم اما در سال 96 متناسب با تمایل بازار داخلی، بخش عمده محصولات در داخل توزیع شده است.
سبحانی بیان دات: 43 درصد صادرات در سال 96 در خاور دور توزیع شده است، 38 درصد در خاورمیانه و 19 درصد در اروپا توزیع شده است که نسبت به سال 95 و 94 صادرات به اروپا کاهش یافته اما صادرات به خاورمیانه و خاور دور افزایش داشته است.
وی در خصوص حاشیه سود شرکت فولاد مبارکه نیز یادآور شد: شیب حاشیه سود سال 96 شرکت فولاد مبارکه نسبت به حاشیه سود صنعت کشور، شیب تندتری بوده است و فاصله معناداری با میانگین کشوری دارد، ارزش بازار شرکت نسبت به سال پیش بسیار افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص اهم طرح‌های توسعه و بهینه‌سازی بهره‌برداری‌شده گروه فولاد مبارکه متذکر شد: ماشین ریخته‌گری شماره 5، ایستگاه گاز زدایی آر.اچ.تاپ، ایستگاه سولفورزدایی، بریکت‌سازی مگامدول‌های شهید خرازی از جمله این طرح‌هاست.
وی در ادامه تصریح کرد: طرح‌های توسعه در حال احداث گروه فولاد مبارکه شامل، توسعه زیر سقف فولادسازی، توسعه زیر سقف فولاد سبا، کوره‌های آهک کلسینه، کنسانتره آهن سنگان، گندله‌سازی سنگان، نیروگاه مقیاس کوچک سبا، شبکه تصفیه فاضلاب شهری مبارکه و لنجان، فولادسازی ریخته‌گری فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری است.
سبحانی در پایان ابراز داشت: اهم دستاوردهای حوزه فنّاوری سال 96 شامل انجام طرح ارزیابی امنیتی و ارائه طرح‌های امن سازی خدمات فناوری اطلاعات، طراحی و پیاده‌سازی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی به رانندگان، ارتقای زیرساخت ذخیره‌سازی مرکز داده و ... بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد