اقتصاد و صنعت

آمریکا در جنگ اقتصادی با ایران به ایجاد سیستم مالی رقیب کمک کرده است

آمریکا در جنگ اقتصادی با ایران به ایجاد سیستم مالی رقیب کمک کرده است
پایگاه خبری معدن نیوز- استاد حقوق تجارت بین‌الملل دانشگاه «هول» انگلیس گفت: یک جنگ تجاری و مالی بین دو قاره آغاز شده است. استفاده از محیط‌های قاعده‌مند مالی نظیر سوئیفت اهداف دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا را برآورده می‌کرد. اروپا و اتحادیه اروپا به همه تهدیداتی که از سوی آمریکا آمده بود پاسخ درخوری داده‌اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پروفسور «کریستوفر بوویس»، استاد حقوق تجارت بین‌الملل دانشگاه «هول» انگلیس در گفت‌وگو با رادیو «اسپوتنیک»، عواقب قطع دسترسی ایران به سوئیفت (جامعه جهانی روابط مالی بین بانکی) توسط آمریکا را شرح داد و گفت آمریکا با اقداماتش به ایجاد یک سامانه موازی با سوئیفت کمک کرده است.
«بوویس» با بیان اینکه سناتورهای آمریکا سعی می‌کنند فشارها بر ایران را به حداکثر برسانند، گفت: آنها فشار دیپلماتیک را بر ایران افزایش دادند و همزمان فشار قانونی به دولت آمریکا را برای لغو برجام و تعهدات دولت قبلی به ایران تقویت کرده‌اند. آنها یک جنگ مصنوعی و اقتصادی با اتحادیه اروپا به راه انداخته‌اند تا به نتایج دیپلماتیک مدنظر خودشان برسند.
وی تاکید کرد: ترامپ اصرار داشت که از برجام خارج شود و سپس از همه ابزارهای مالی و دیپلماتیک استفاده کند تا به اهدافش برسد.
این استاد دانشگاه درباره ایجاد یک سامانه سوئیفت مستقل توسط آلمان برای جلوگیری از تبعات ناشی از قطع دسترسی ایران به سوئیفت گفت: کمیسیون اروپا یک سیستم موازی سوییفت را که به ایران اجازه دسترسی به سیستم‌های مالی اروپایی را می‌دهد، ایجاد کرده است.
«بوویس» گفت: این سیستم تسط بانک سرمایه‌گذاری اروپایی ایجاد و حمایت شده و قرار است بر محوریت یورو باشد. علاوه بر این فرصت بزرگی برای استفاده دو برابر از این سامانه وجود دارد. با این سامانه، امتیاز رقابتی اروپا ارتقا پیدا می‌کند. با این کار قدرت اروپا در برابر سایر جهان در حوزه اختیارات و تراکنش‌های مالی افزایش پیدا می‌کند.
وی در مورد اینکه کمپانی‌های اروپایی به دنبال مسیر آلترناتیو برای ادامه کسب و کار در ایران هستند و نتیجه این رویکرد در روابط بلوک اروپایی با آمریکا چه خواهد بود؟ گفت: یک جنگ تجاری و مالی بین دو قاره آغاز شده است. استفاده از محیط‌های قاعده‌مند مالی نظیر سوئیفت اهداف دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا را برآورده می‌کرد. اتحادیه اروپا به همه تهدیداتی که از سوی آمریکا آمده بود پاسخ در خوری داده‌اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد