سایر عناصر و مواد

چرخه تولید محصول در مجتمع پتاس خوروبیابانک تکمیل می شود

چرخه تولید محصول در مجتمع پتاس خوروبیابانک تکمیل می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: طرح تولید کلرید کلسیوم و هیدروکسید منیزیوم چرخه تولید محصولات در مجتمع پتاس را کامل می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان که در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح در منطقه خور و بیابانک سخن می گفت، تصریح کرد: تولید کلرید کلسیم از شورابه باطله فرآیند کارنالیت گیری، در راستای تکمیل زنجیره محصولات در مجتمع پتاس خوروبیابانک تعریف شده است.

وی درباره اشتغال زایی طرح گفت: علاوه بر افزایش سود اقتصادی مجتمع، اشتغالزایی 50 نفر مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم را نیز در منطقه کمتر توسعه یافته خوروبیابانک به همراه دارد.

در مراسم احداث پروژه کلرید کلیسیم و هیدروکسید منیزیوم در خور و بیابانک، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، وجیه ا... جعفری، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم خور و بیابانک در مجلس و اردشیر سعد محمدی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی نیز حضور داشتند.

کرباسیان در این مراسم تاکید کرد: با انتقال گاز به این منطقه، شاهد توسعه بیشتر صنایع در خور و بیابانک خواهیم شد.

این طرح به صورت ایی.پی.سی اجرایی می شود و قرار است در مدت 18 ماه به بهره برداری برسد. این پروژه که در کنار دست کارخانه تولید پتاس قرار گرفته است برای 70 نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم و 300 فرصت شغل به طور غیر مستقیم ایجاد می کند.

منطقه خور و بیابانک در هفتم مرداد ماه 1394 نیز شاهد افتتاح نخستین کارخانه تولید پتاس کشور شد که به عنوان آغاز ایجاد زنجیره تولید محصولات پتاس محسوب می شود. پروژه پتاس از طرح های نیمه تمام بخش معدن و صنایع معدنی ایران بود که با استراتژی جدید ایمیدرو به مدار تولید پیوست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد