آلومینیوم و مس

آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح توسعه کودلکو در مناطق مرکزی شیلی/ اولین تولیدات آندینا ۲۰۲۶ به بازار عرضه می شود

آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح توسعه کودلکو در مناطق مرکزی شیلی/ اولین تولیدات آندینا ۲۰۲۶ به بازار عرضه می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - کمپانی آندینا (Andina) که یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی کودلکو است، مطالعات امکان‌سنجی در مورد طرح توسعه عملیات مرکزی شیلی را آغاز کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از CRU، «خوان فرانسیسکو سان مارتین» مدیر بخش توسعه و نوآوری این کمپانی درباره طرح توسعه معدن آندینا گفت: «همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی‌شده بود، این طرح به‌منظور افزایش 65 هزار تنی تولیدات معدنی و دستیابی به سطح تولید 153 هزار تن در هر روز است. همچنین طبق طرح مذکور، سطح تولید مس تصفیه‌شده از 200 هزار تن در روز به 360 هزار تن می‌رسد.»

این پروژه یکی از ابتکارات کمپانی دولتی کودلکو به‌منظور افزایش تولید مس به شمار می‌آید. همچنین کودلکو در نظر دارد که تولید پروژه‌های توسعه‌ای چوکی کاماتا (Chuquicamata) و اِل‌تِنی‌اِنت (El Teniente) را حفظ کند.

به گفته مدیر بخش توسعه و نوآوری کمپانی آندینا این مطالعه 22 ماه ادامه خواهد داشت و شامل فعالیت‌های حفاری به‌منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد منابع و همچنین بررسی امکان‌پذیری فعالیت‌های مهندسی توسعه این طرح خواهد بود. مطالعه مذکور بهترین راه برای افزایش سودآوری این عملیات خواهد بود.

هزینه سرمایه اولیه 2 میلیارد دلار (1.73 میلیون یورو) تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود اولین تولیدات ناشی از این طرح در سال 2026 به بازار عرضه شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد