اقتصاد و صنعت

شریعتمداری به کمیسیون صنایع نرفت

شریعتمداری به کمیسیون صنایع نرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- روز گذشته سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به برخی از سوالات نمایندگان استیضاح‌کننده خود پاسخ دهد اما عدم حضور محمد شریعتمداری در این کمیسیون تخصصی آن هم پیش از برگزاری استیضاح در صحن علنی بازهم برخی شائبه‌ها درخصوص صحت و سقم خبر استعفای شریعتمداری که چند روز پیش در صدر خبرهای مهم اقتصادی قرار گرفته بود را تقویت کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در همین رابطه یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده متولی صنعت در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع حضور پیدا کند، غیبت شریعتمداری را به معنای عدم پاسخگویی وی به سوالات بهارستان‌نشین‌ها برشمرد.

به‌گفته جبار کوچکی‌نژاد اگر تا روز یکشنبه هفته آینده، رئیس‌جمهوری استعفای شریعتمداری را نپذیرد و یا وی را عزل نکند، وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در صحن علنی پارلمان حاضر و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

در این میان غیبت شریعتمداری در پارلمان علاوه براینکه سناریو «برکناری» یا «جابه‌جایی» را بیش از پیش تقویت می‌کند، به این شائبه فارغ از انتشار تکذیبیه استعفا وی دامن می‌زند که این غیبت ابعاد بزرگ‌تری را در پشت صحنه خود پنهان کرده است.

برخی از خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که متولی صنعت کشور دیگر در وزارت صنعت، معدن و تجارت ماندگار نیست و قرار است سکان یکی دیگر از وزارتخانه‌ها را به دست بگیرد.

صندلی ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزینه‌ای است که از آن نام برده می‌شود. این سناریو در حالی از سوی طراحان آن بازگو می‌شود که تصمیم‌گیری نهایی درمورد آن را منوط به بازگشت حسن روحانیاز نیویورک می‌دانند. در این میان البته شایعه‌ دیگری از سوی برخی منابع شنیده می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر استیضاح شده اقتصاد (مسعود کرباسیان)، قرار است برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد