فولاد و آهن

بهبود ٨ پله اى رتبه تولید فولاد ایران / دستورالعمل ها باعث بر هم خوردن توازن فولادى ها

بهبود ٨ پله اى رتبه تولید فولاد ایران / دستورالعمل ها باعث بر هم خوردن توازن فولادى ها
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد، با بیان اینکه ایران در تولید فولاد داراى رتبه ١٠ دنیا است گفت: طبق آمار اعلام شده رتبه ایران در سال گذشته میلادى ١٨ دنیا بوده این در حالى است که با توجه به حرکت در مسیر افق ١٤٠٤ ایران با پشت سر گذاشتن کشورهایی مانند اکراین و ایتالیا به جایگاه ١٠ در دنیا رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش خبرنگار معدن نیوز، سید رسول خلیفه سلطان در چهارمین کنفرانس استیل پرایس در ارتباط با رشد تولید فولاد در یک دهه اخیر، گفت: رشد یک دهه گذشته فولاد جهان عددى بالغ بر ٣/٧ درصد بوده که این رشد متاثر از کشورهاى پیشگام حوزه فولاد از جمله کشور چین بوده است این در حالى است که رشد تولید فولاد در ایران عدد ٨/١ درصد را نشان مى دهد.
دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد، افزود: در سال ٢٠١٧ رشد فولاد در دنیا ٦ درصد بوده که در ایران این رقم حدود ٢١ درصد رسیده و باعث بهبود جایگاه ایران در تولید فولاد جهان شده است.
وى با اشاره به بهبود ٨ رتبه اى تولید فولاد ایران در چند ماهه گذشته سال ٢٠١٨، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده رتبه ایران در سال گذشته میلادى ١٨ دنیا بوده این در حالى است که با توجه به حرکت در مسیر افق ١٤٠٤ ایران با پشت سر گذاشتن کشورهایی مانند اکراین و ایتالیا به جایگاه ١٠ در دنیا رسیده است.
خلیفه سلطان، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزى هاى انجام شده براى تولید فولاد بهبود جایگاه ایران براى رسیدن به رتبه زیر ١٠ راه سختى در پیش خواهیم داشت لذا مى توان در آینده کشور ترکیه که در رتبه بالاى ایران قرار دارد را پشت سر گذاشت.
دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد، با بیان اینکه در سال جارى حدود ٢ برابر مصرف داخل تولید کرده ایم، تصریح کرد: بازار فولاد با توجه به بالا بودن تولید داخلى مشکلى براى تامین فولاد نداشته اما در ماههاى گذشته با صدور دستورالعمل هاى ابلاغ شده مشکلاتى براى فولاد سازها ایجاد شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد