سنگ آهن و ذغال سنگ

صادرات سنگ آهن ایران در ماه سپتامبر با ۱۷ درصد رشد همراه شد/ هند مقصد ۵۰ هزار تن از سنگ آهن کنسانتره ایران

صادرات سنگ آهن ایران در ماه سپتامبر با ۱۷ درصد رشد همراه شد/ هند مقصد ۵۰ هزار تن از سنگ آهن کنسانتره ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- براساس آمار منتشر شده از سوی منابع استیل مینت و کیوان جعفری طهرانی، ایران در ماه شهریور (۲۳ آگوست تا ۲۲ سپتامبر) یک میلیون و ۹۰ هزار تن سنگ آهن درقالب محموله های فله صادر کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال کیوان جعفری طهرانی، صادرات در ماه سپتامبر با 17 درصد رشد نسبت به ماه قبل همراه بود. صادرات سنگ آهن ایران در ماه آگوست 930 هزار تن بود.
همچنین این گزارش می افزاید صادرات سنگ آهن ایران در سپتامبر امسال نسبت به سپتامبر سال قبل 46 درصد افت داشته است چون صادرات سپتامبر 2017 بالغ بر 2 میلیون تن بود.
در بین ماه های آوریل تا سپتامبر 2018 صادرات شاهد افت قابل ملاحظه ای می باشد و به 6 میلیون و 480 هزار تن محدود شده است. در مدت مشابه سال قبل ایران 10 میلیون و 150 هزار تن سنگ آهن صادر کرد که 36 درصد بیشتر از امسال بود.
بررسی ها نشان می دهد هند در سپتامبر امسال 50 هزار تن سنگ آهن کنسانتره از ایران وارد کرده است. سنگ آهن صادر شده برای تولید گندله به منظور بهره گیری در واحدهای فولادسازی در جنوب هند مصرف و مورد فرآوری قرار گرفته است.
چین همچنان بزرگترین واردکننده سنگ آهن ایران است که در سپتامبر امسال 870 هزار تن سنگ آهن وارد کرد. چین سهم 80 درصدی از کل صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
افزایش هزینه های حمل دریایی در پی محدود شدن خطوط حمل و نقل میان دو کشور که از تاثیرات تحریم است، محدودیت هایی را در صادرات سنگ
آهن ایران ایجاد کرده است.
20 درصد مابقی صادرات ایران در ماه سپتامبر به امارات، مالزی، هند و سریلانکا بوده است. صادرات به امارات 70 هزار تن، مالزی 30 هزار تن، هند 50 هزار تن و سریلانکا 20 هزار تن بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد