طلا و نقره

مدیر مجتمع طلای موته خبر داد؛

تولید ۲۴۰ کیلوگرم شمش ظرف ۶ ماه در مجتمع طلای موته/ فروش رشد ۶۷ درصدی را به ثبت رساند

تولید ۲۴۰ کیلوگرم شمش ظرف ۶ ماه در مجتمع طلای موته/ فروش رشد ۶۷ درصدی را به ثبت رساند
پایگاه خبری معدن نیوز- در ۶ ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۳.۹ درصدی تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته بوده ایم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، علیرضا طالاری؛ مدیر مجتمع طلای موته با بیان این مطلب گفت: این مجتمع در 6 ماهه نخست سال جاری، 240 کیلوگرم شمش طلا تولید کرد در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 231 کیلوگرم بود.

مدیر مجتمع طلای موته فروش شمش در 6 ماهه نخست سال جاری را 25 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (15 کیلوگرم) 66.7 درصد رشد داشته ایم.

طالاری در ادامه استحصال طلا از سد باطله‌های قدیمی که از حدود 2 میلیون تن ذخیره برخوردار است را از اقدامات مجتمع طلای موته برشمرد و خاطرنشان کرد: تا پیش از این، مشکل ما کمبود آب بوده، اما با اجرای طرح مدار آبگیری به راحتی می‌توانیم 60 درصد طلا را با هزینه کم از سد باطله‌های قدیمی استحصال کنیم.

وی شناسایی اکوسیستم منطقه و گونه‌های گیاهی و همچنین احداث 500 مترمربع گلخانه را از دیگر اقدامات مجتمع طلای موته برشمرد و گفت: هم‌اکنون کاشت گیاهان را آغاز کرد‌ه‌ایم به گونه‌ای که با ایجاد 3 پایلوت بر اطراف و سطح سد و دیگری بر روی سدهای باطله یعنی سطح سنگ‌های معدنی نسبت به کاشت گیاه اقدام کردیم که مورد تایید سازمان محیط ‌زیست است.

گفتنی است مجتمع طلای موته در استان اصفهان شهرستان میمه کیلومتر 18 جاده گلپایگان روستای موته واقع شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد