آلومینیوم و مس

شرکت آلومینیوم المهدی به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد/ جریمه ۵۷۵ میلیارد ریالی در پی عدم ایفای تعهدات برای عرضه در بورس

شرکت آلومینیوم المهدی به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد/ جریمه ۵۷۵ میلیارد ریالی در پی عدم ایفای تعهدات برای عرضه در بورس
پایگاه خبری معدن نیوز- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۵۷۵ میلیارد ریالی شرکت آلومینیوم المهدی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص تخلفات شرکت آلومینیوم المهدی در عرضه خارج از شبکه توزیع رسمی اظهار کرد: این شرکت به دلیل عدم ایفای تعهداتش در عرضه 12 هزار تن شمش خالص در بورس و عرضه 8 هفته‌ای این میزان آلومینیوم، خارج از شبکه رسمی، به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد. 

وی افزود: تخلف این شرکت در شعبه بدوی احراز شد و به پرداخت 575 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم در شعبه تجدیدنظر هم تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احکام ارجاع شد.

رایگانی با بیان اینکه از میان 772 پرونده مختومه شده احتکار تنها 70 پرونده به عرضه و توزیع کالا منتهی شده است، گفت: از ابتدای سال تا روز گذشته 972 پرونده با اتهام احتکار، در شعب تعزیرات سراسر کشور تشکیل شده است که اکثر آنها بعد از ماه مردادماه تشکیل شده است.

وی در خصوص کم بودن میزان عرضه کالاهای احتکاری در بازار گفت: دلیل این مسئله به قیمت گذاری جدیدی برمی گردد که باید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و صمت آن را معین کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص افزایش قیمت محصولات لبنی در برخی شرکت‌ها گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت لبنیات صادر نشده است و طی چند روز گذشته سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پرونده تخلف 2 تولیدکننده محصولات لبنی را گزارش کرده که یک مورد با مبلغ 935 میلیون تومان گرانفروشی و دیگری با 800 میلیون تومان گرانفروشی به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: یک شرکت لبنیاتی که امسال سه و نیم میلیارد تومان جریمه شده بود، دوباره در روز‌های اخیر اقدام به گرانفروشی کرده که این تخلف در حال رسیدگی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد