طلا و نقره

آمار اقتصادی مطلوب آمریکا قیمت طلا را کاهش داد/ طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسید

آمار اقتصادی مطلوب آمریکا قیمت طلا را کاهش داد/ طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار در هر اونس رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - آمار اقتصادی آمریکا انتظارات برای افزایش نرخ بهره در این کشور و حفظ قدرت دلار را بالا برد و به کاهش قیمت جهانی طلا منجر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، به دنبال انتشار آمار اقتصادی مطلوب در آمریکا که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره این کشور در سال آینده را تقویت و افت دلار را محدود کرد، قیمت جهانی طلا کاهش یافت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، 0.2 درصد کاهش یافت و 1192.58 دلار معامله شد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، به 1195.50 دلار رسید.
آمار قیمت‌های تولیدکننده آمریکا که پس از کاهش در ماه اوت، در ماه سپتامبر افزایش پیدا کرده بود و بازنگری آمار عمده‌فروشی برای اوت، دورنمای افزایش نرخ‌های بهره را تقویت کرد.
در این‌ بین، چارلز ایوانز، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد بانک مرکزی تنها زمانی افزایش نرخ‌های بهره را متوقف خواهد کرد که به سه درصد برسند و تورم در حدود دو درصد بوده و عملکرد اقتصادی مطلوب باشد.
بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز پنج‌شنبه سقوط شدید شاخص‌های سهام وال‌استریت را دنبال کرده و ریزش پیدا کردند. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ هم 0.3 درصد افت کرد.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی الگوهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1195 دلار را شکسته و تا سطح مقاومت بعدی که در 1200 دلار قرار دارد، پیشروی کند زیرا این فلز در سطح 1182 دلار کف قیمت پیدا کرده است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و به 14.26 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، به 811.49 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در 1067.24 دلار ایستاد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد