طلا و نقره

صنعت طلا نیازمند مشارکت طلاسازان و شرکت های صادرات محور است/ واردات طلای ساخته شده به کسادی بازار طلا دامن می زند

صنعت طلا نیازمند مشارکت طلاسازان و شرکت های صادرات محور است/ واردات طلای ساخته شده به کسادی بازار طلا دامن می زند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: در مصوبه اخیر دولت واردات طلای ساخته شده آزاد اعلام شده که این مساله سبب کسادی بازار طلاسازان می شود بنابراین بهتر است در این مورد تجدیدنظر شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی لوحی افزود: پس از نوسانات نرخ ارز در سال جاری خرید طلای ساخته شده در بازار 80 درصد کاهش یافت و این موضوع باعث تعطیلی بیشتر کارگاه های طلاسازی یا تعدیل نیروی آنها شد.

وی اظهار داشت: تا شهریور پارسال 350 کدکارگاه طلاسازی در مشهد ثبت شده بود اما اکنون 110 کارگاه فعال از این تعداد باقی مانده و بقیه تعطیل شده اند و کارگاه هایی که مانده اند نیز فقط نیروی انسانی خود را حفظ کرده و در ظاهر فعال هستند.

رئیس کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر اتحادیه طلا و جواهر مشهد همچنین گفت: عمده آنچه که تاکنون از خراسان رضوی به عنوان طلا صادر می شد نیز طلای استخراج شده از معدن به صورت نیمه ساخته بوده است.

وی افزود: پیشنهاد سازندگان طلا تشکیل شرکت های صادرات محور و همکاری آنها با طلاسازان بود زیرا طلاسازان تخصص و سرمایه ای در حوزه صادرات ندارند اما شرکت ها می توانند کارگاه های طلاسازی را در این بخش یاری دهند.

لوحی ادامه داد: صنعت طلا و جواهرسازی درآمدزا و اشتغالزا است و با کمی حمایت از سوی مسوولان می تواند رونق فراوان داشته باشد ضمن اینکه بهتر است مسمولان پیش از تصویب هر طرح در حوزه کلان با کارشناسان آن بخش مشورت داشته باشند زیرا برخی مصوبات و بخشنامه ها در شرایط کنونی فقط موانع مسیر تولید را بیشتر می کند.

افزون بر کارگاه های طلاسازی، یک هزار و 380 مغازه طلا و جواهرفروشی پروانه دار در مشهد دایر و فعال است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد