اقتصاد و صنعت

بخش معدن استان مرکزی نیازمند به روزرسانی تجهیزات است

بخش معدن استان مرکزی نیازمند به روزرسانی تجهیزات است
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اتاق اگر مردم متوجه فواید بهره‌برداری شوند، از آن حمایت می‌کنند. در مباحث زیست محیطی، بخش خصوصی اعتقاد به بهره‌برداری سبز از معادن دارد اما این امر مستلزم داشتن تکنولوژی به روز است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با بیان اینکه بخش معدن استان مرکزی نیازمند به روزرسانی تجهیزات است، گفت: مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان مرکزی باید پیگیری و برطرف شود.
منوچهر توسطی اظهار داشت: اگر کمک و حمایت بخش خصوصی را داشته باشیم سبب ایجاد توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود، همچنین اگر این حمایت‌ها ادامه یابد در راستای اهداف دولت هم قدم برداشته خواهد شد و سبب ایجاد اشتغال، درآمد و رفاه که قطعاً در بخش خصوصی وجود دارد، می شود.
وی تصریح کرد: ساختار و نوع کار معدن به گونه‌ای است که به هنگام بهره‌برداری و استخراج، مقداری منابع زیست محیطی و طبیعی را برهم می‌ریزد. در این رابطه حق و حقوق معادن نیز پرداخت می‌شود و بخشی از این حق و حقوق باید برای توسعه محلی که از معدن بهره برداری می شود هزینه شود تا سبب ایجاد رضایتمندی شود.
توسطی ادامه داد: اگر مردم متوجه فواید بهره‌برداری شوند، از آن حمایت می‌کنند. در مباحث زیست محیطی، بخش خصوصی اعتقاد به بهره‌برداری سبز از معادن دارد اما این امر مستلزم داشتن تکنولوژی به روز است که درحال حاضر به دلیل عدم وجود آن باید از کشورهای دیگر وارد شود، به همین دلیل در امر صادرات و تجارت نیازمند همکاری دیگر کشورها هستیم.
وی اضافه کرد: اگر دولت به دنبال توسعه اقتصادی، رفاه و اشتغال است به تنهایی نمی تواند آن را ایجاد کند. بنابراین دولت باید حمایت از بخش خصوصی را از اهداف خود قرار بدهد. در بخش خصوصی توان و استعداد زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری وجود دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها می توان سیاست های شفاف و مشخص برای بلند مدت تعیین و زیرساخت‌های مناسب اقتصادی را فراهم کرد.
رئیس اتاق اراک با اشاره به مواد 2، 3 و 24 قانون کسب کار بیان کرد: نابسامانی های ارزی و سیاست‌گذاری های متغیر، بخش خصوصی را با یک سردرگمی رو به رو کرده است، لذا باید بیش از 80 درصد مشکلات را در یک سیاست پایدار و دراز مدت برطرف کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد