سایر عناصر و مواد

تولید ۳ تن آنتیموان در مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان/ رشد چشمگیر تولید در نیمه اول سال

تولید ۳ تن آنتیموان در مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان/ رشد چشمگیر تولید در نیمه اول سال
پایگاه خبری معدن نیوز- رشد ۸۵ درصدی تولید شمش آنتیموان در شش ماهه اول سالجاری صورت گرفت تولید در مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان به ۳ تن رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، نوید نیکو، مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: این مجتمع تا پایان شهریور ‌ماه سال جاری در حالی 3 هزار کیلوگرم شمش آنتیموان تولید کرد که این مقدار در مدت مشابه سال قبل، 1620 کیلوگرم و در 12 ماهه سال 96 به مقدار 3050 کیلوگرم رقم خورده بود.

نیکو در ادامه افزود: همانگونه که پیش بینی می شد با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، هم اینک رکورد جدیدی در این مجتمع ثبت شده و ما توانستیم نسبت به برنامه نیز رشد 53 درصدی را شاهد باشیم.

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از فعالیت های گسترده این مجتمع صنعتی و معدنی در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: گام های موثری در این راستا برداشته شده و طبق برنامه امیدواریم رسالت خود را در این استان به نحو شایسته ای انجام دهیم.

گفتنی است فلز آنتیموان در صنایع مختلف از جمله الکترونیکی، پتروشیمی، نساجی، باطری سازی، شیمیایی، داروسازی، رنگ و نیز ساخت آلیاژهای محکم در برابر خوردگی و فرسودگی استفاده می شود. ذخایر آنتیموان کشور در استان سیستان و بلوچستان متمرکز است که تاکنون 25 هزار تن ذخیره قطعی با عیار 16 درصد در این استان شناسایی شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد