بانک و بیمه

تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو تسهیلات برای تکمیل فاز دوم روهینا جنوب/ پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی فاز دوم نخستین صنعت بزرگ شمال خوزستان

تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو تسهیلات برای تکمیل فاز دوم روهینا جنوب/ پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی فاز دوم نخستین صنعت بزرگ شمال خوزستان
پایگاه خبری معدن نیوز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۰۰ میلیون یورو برای تکمیل مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول با رایزنی صورت گرفته با بانک صنعت و معدن کشور اختصاص یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امیر حسین نظری در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول بیان کرد: گام نخست مجتمع فولاد دزفول با همت سرمایه گذار با ظرفیت 450 هزار تن در سال راه اندازی شد و گام دوم آن نیز با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی گفت: در گام دوم با سرمایه گذاری و مشارکت بانک صنعت، معدن و تجارت 100 میلیون یورو به این مجتمع اختصاص یافته که نتیجه تکمیل این مرحله، تولید شمش است.

وی ادامه داد: درخواست 24 میلیون یورو دیگر نیز داده شده که در حال بررسی است و در آینده انجام خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه حمایت از صنایع، وظیفه ذاتی این سازمان است گفت: حفظ وضعیت موجود صنایع، راه اندازی واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا و سرمایه گذاری در خوزستان از اولویت‌ها است و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده شود.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی، دسترسی به مرزهای زمینی و داشتن بندرهای متفاوت از جمله قابلیت‌های خوزستان هستند که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه صنایع این استان استفاده شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با راه اندازی گام نخست مجتمع فولاد دزفول در پارسال، جوانان زیادی مشغول به کار شدند.

عباس پاپی زاده افزود: مجتمع فولاد روهینا نخستین صنعت بزرگ شمال خوزستان است و با توجه به اینکه دزفول تاکنون فقط قابلیت کشاورزی داشته این کارخانه نخستین گام در جهت توسعه صنعتی این شهرستان است که امیدواریم در ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد داشته باشد.

وی کارخانه روهینا دزفول را جزو سه کارخانه برتر دنیا نامید و گفت: در شرایط کنونی که مورد هجمه دیگر کشورها قرار داریم راه اندازی چنین کارخانه هایی می‌تواند راهگشا باشد.

پاپی زاده ادامه داد: 90 درصد محصول تولیدی این کارخانه به دیگر کشورها صادر می‌شود که در ارزآوری برای کشور موثر خواهد بود و گام بزرگی در توسعه صنعتی تاریخ دزفول خواهد بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به وضعیت کارخانه قند این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: زمین 90 هکتاری این کارخانه تحویل داده شده و مرحله خاک برداری در حال انجام است.

وی افزود: تامین آب و برق و مجوزهای زیست محیطی آن انجام شده و در حال طی کردن مراحل ارز آن است که در مرحله قرارداد و سفارش خرید هستیم که بزودی وارد مراحل عملیاتی خواهد شد.

رییس بانک صنعت، معدن و تجارت کشور، و دیگر مسئولان حاضر در این آیین، از روند فعالیت کارخانه روهینا جنوب در دزفول دیدن و در جریان فعالیت‌های این کارخانه قرار گرفتند.

گام نخست مجتمع فولاد روهینا جنوب ( کارخانه فولاد دزفول ) پارسال با ظرفیت تولید حدود 500 هزار تن میلگرد در سال بهره برداری شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد