سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیرعامل گهر زمین مطرح کرد؛

بهره برداری از خط تولید گندله و خط ۳ کنسانتره در سال ۹۸/ "کگهر" به دنبال افزایش ۱۰۳ درصدی سرمایه است

بهره برداری از خط تولید گندله و خط ۳ کنسانتره در سال ۹۸/ "کگهر" به دنبال افزایش ۱۰۳ درصدی سرمایه است
معدن نیوز - مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین در نشست خبری (یک دیدار-یک عرضه) با موضوع محوری "بررسی وضعیت شرکت سنگ آهن گهر زمین در فرابورس" گفت: خط تولید گندله و خط سوم کنسانتره شرکت در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید و در کنار این اقدامات شرکت به دنبال افزایش سرمایه ۱۰۳ درصدی نیز می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی اکبر پوریانی در این نشست خبری افزود: در حال حاضر دو خط از 5 خط تولید کنسانتره مشغول به کار است که در سال گذشته رکورد اول کشور را در تولید کنسانتره به نام خود ثبت کردیم.

وی افزود: در سال گذشته نیز بیش از 18 میلیون سنگ آهن از گهر زمین استخراج شد. در صادرات کنسانتره نیز رتبه اول را به نام خود ثبت نمودیم.

پوریانی ادامه داد: به طور کلی از ابتدای عملیات معدن تاکنون 355 میلیون تن معدن کاری داشته ایم که 44 میلیون تن سنگ آهن استخراج شد. میانگین عیار سنگ آهن معدن سنگ آهن گهر زمین نیز 51 تا 53 درصد است.

وی با اعلام این خبر که برای سال آینده خط اول تولید گندله به بهره برداری خواهد رسید گفت: در نیمه اول سال 98 خط سوم کنسانتره نیز به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل گهر زمین گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت از 1230به 2500 میلیارد تومان در برنامه های شرکت است که هنوز از سازمان بورس مجوز دریافت نکرده است.

وی با اشاره به ترکیب سهامداران گهر زمین گفت: شرکت گل‌گهر با 30 درصد سهم، سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه با 27.7 درصد سهم، سرمایه‌گذاری غدیر با 22.5 درصد و توسعه معادن فلزات با 20 درصد سهامداران اصلی به شمار می روند.

پوریانی تصریح کرد: معدن گهرزمین براساس ذخیره زمین‌شناختی دارای 643 میلیون تن ذخیره است که از کل این مقدار، حدود 240 میلیون تن آن به صورت روباز قابلیت استخراج دارد و احتمال می دهیم به ذخیره بیش از 240 میلیون تن دسترسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: 10 درصد از سهام این شرکت به زودی در فرابورس عرضه خواهد شد.

پوریانی با بیان اینکه در سال گذشته بزرگ‌ترین عملیات معدن‌کاری کشور توسط مجموعه سنگ آهن گهر زمین انجام شد نتیجه آن را استخراج 18 میلیون تن سنگ آهن گزارش کرد. در کل از آغاز به کار این مجموعه 355 میلیون تن عملیات معدن‌کاری انجام شده که از این میزان 44 میلیون تن مربوط به استخراج سنگ آهن بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد