فولاد و آهن

در دومین پنل کنفرانس سنگاپور مطرح شد؛

روند نزولی قیمت سنگ آهن ادامه دارد/ برای اولین بار اعلام قیمت سنگ آهن فاین ۶۵ درصد در بورس سنگاپور از سوم دسامبر (۱۲ آذر)

روند نزولی قیمت سنگ آهن ادامه دارد/ برای اولین بار اعلام قیمت سنگ آهن فاین ۶۵ درصد در بورس سنگاپور از سوم دسامبر (۱۲ آذر)
معدن نیوز - امروز کنفرانس یک روزه تجارت فولاد و مواد خام آسیا در سنگاپور برگزار شد که کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازارهای بین المللی معدن و صنایع معدنی به عنوان تنها سخنران ایرانی و معدن نیوز تنها حامی رسانه ای ایرانی حاضر در این کنفرانس بودند.
  بزرگنمايي:

کوان جعفری طهرانی در گفت و گو با معدن نیوز درباره مسائل و سئوالات مطرح شده در پنل دوم کنفرانس تجارت فولاد و‌ مواد خام آسیا گفت: در این پنل سه سئوال مطرح شد. اولین سئوال این بود که با توجه به اعلام قیمت سنگ آهن فاین 65 درصد برای نخستین بار و به دلیل اشتیاق و استقبال چینی ها و بازار چین، از دوشنبه سوم دسامبر در بورس سنگاپور این اتفاق بر بازار سنگ آهن چه تاثیری خواهد داشت؟
وی افزود: تاکنون تنها قیمت عیار 62 درصد فاین و 65 کنسانتره اعلام می شد. این مسئله باعث خواهد شد از این پس قیمت سنگ آهن های فاین پرعیار از 63 درصد تا 65 درصد مطرح گردد. بدیهی است با اعلام شاخص جدید فاین 65% بتدریج شاخص پلتس 62% حذف خواهد شد. البته این خبر خوبی برای صادرکنندگان ایرانی نیست چون کلا سنگ آهن فاین با عیار بالای 63 درصد بندرت در کشور موجود است.
جعفری طهرانی که سخنران کلیدی افتتاح کننده این کنفرانس بود درخصوص سوال دوم گفت: سوال بعدی تاثیر ناخالصی ها بر قیمت سنگ آهن بود که در پاسخ مطرح شد، اگرچه آلومینا (Al2O3) و سیلیکا (SiO2) همچنان به عنوان ناخالصی های تاثیرگذار بر قیمت سنگ آهن مطرح است اما در پنل اعلام نمودم که الکالیز K2O و Na2O نیز به زودی و از سال 2019 به عنوان پارامتر های تاثیرگذار مطرح خواهد شد و به آنها بتدریج جریمه وضع خواهد گردید.
وی درباره سوال سوم نیز اظهار داشت: سوال سوم پیش بینی روند قیمت سنگ آهن بود که نمایندگان آنگلو آمریکن برزیل و ترافیک گوآرا سوئیس اظهار نظر نکردند اما بنده اعلام کردم قیمت ها روند نزولی دارد و این روند در دسامبر نیز ادامه خواهد یافت. با این حال پیش بینی من این است که قیمت ها در ژانویه بهبود یابد و بهترین قیمت در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس 2019 خواهد بود که سطح قیمت ها به نرخ های نزدیک اکتبر گذشته باز خواهد گشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد