گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با معدن نیوز؛

ظرفیت تولید ورق گالوانیزه کشور دو برابر نیاز داخلی است/ با ارائه تسهیلاتی امکان صادرات را فراهم کنیم/ بومی سازی در شرایط موجود یک اصل است

ظرفیت تولید ورق گالوانیزه کشور دو برابر نیاز داخلی است/ با ارائه تسهیلاتی امکان صادرات را فراهم کنیم/ بومی سازی در شرایط موجود یک اصل است
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت از بومی سازی و تامین نیاز از داخل در شرایط تحریمی موجود کمک شایانی به فولادسازان خواهد بود که بایستی مورد حمایت قرار گیرد.
  بزرگنمايي:

اصغر اسماعیلی در گفت و گو با معدن نیوز با بیان اینکه صادرات ازجمله موضوعاتی است که در ورق خودرو پیگیری می شود گفت: باید از طریق ارائه تسهیلاتی، امکان صادرات برای ما فراهم شود.

وی افزود: ظرفیت تولید ورق گالوانیزه در کشور تقریبا دو برابر نیاز مصرفی است و با توجه به اینکه ورق خودرو محصولاتی با گریدها و کیفیت های مختلف تولید می کند، امکان صادرات پیدا کند.

اسماعیلی تاکید کرد: صادرات نیازمند تسهیلاتی است و در راستای جبران هزینه های تمام شده تولید، قیمت فروش بایستی منطقی شود تا بالانسی در فروش و قیمت تمام شده تولید ایجاد شود. تعهدی که صادرکننده به بازگشت ارز به سامانه نیما دارد و در مقابل بایستی برخی اقلام نظیر قطعات یدکی و مواد اولیه را با ارز آزاد وارد نماید، به چالشی برای تولیدکننده تبدیل شده است و مسیر صادرات را قفل می کند.

وی ادامه داد: به دلیل مسائلی که تحریم ایجاد کرده، تامین کنندگان خارجی تا حدودی برای فروش قطعات یدکی محدودیت درست کرده اند. از سوی دیگر مسائل داخلی و تامین ارز مورد نیاز و پروسه ثبت سفارش مشمول زمان شده و تولیدکننده را با مشکل مواجه می کند.

در چنین شرایطی، چنانچه حمایتی از تولیدکنندگان داخلی برای بومی سازی صورت بگیرد کمک شایانی به فولادسازان خواهد بود و همایشی که انجمن فولاد در راستای توسعه و خودباوری بومی سازی در داخل برنامه ریزی کرده حرکت بسیار خوبی است. این اقدام بایستی حمایت شود تا بتوانیم در این حوزه ظرفیت های موجود را شناسایی کرده و در وضعیت موجود قادر به تامین نیاز خود باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد