گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون بازاریابی و فروش فولاد کاوه جنوب کیش در گفت و گو با معدن نیوز؛

دو عامل به کاهش قیمت شمش فولاد در سطح جهان دامن زد/ ایران به واسطه ریسک تحریم ها بیشترین افت قیمت را تجربه می کند

دو عامل به کاهش قیمت شمش فولاد در سطح جهان دامن زد/ ایران به واسطه ریسک تحریم ها بیشترین افت قیمت را تجربه می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون بازاریابی و فروش فولاد کاوه جنوب کیش دو عامل را در کاهش بهای شمش در بازارهای جهانی موثر دانسته و گفت: ایران به واسطه تحریم ها و ریسک ناشی از آن، بیشترین کاهش را در مش فولاد شاهد می باشد.
  بزرگنمايي:

تقی ممتازان در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز گفت: در چند وقت اخیر با کاهش قیمت های شمش در سطح جهانی و منطقه ای مواجه بودیم.

معاون بازاریابی و فروش فولاد کاوه جنوب کیش دلیل این کاهش را چنین تشریح کرد: این کاهش قیمت دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به دلیل شروع فصل سرما در اروپا می باشد که سبب شد کشورهایی نظیر روسیه و اوکراین شمش را بجای مصرف داخلی، به بازارهای صادراتی عرضه نمایند. چین عامل دیگر در کاهش بهای شمش جهانی است. چین زمانی که نتوانست مشکلات خود را با اروپا و آمریکا حل نماید به همین دلیل به دنبال جایگزینی و یافتن بازارهای هدف صادراتی برآمد و بهترین کار را بازگشت به بازار سنتی خود یعنی شرق آسیا دید. چین اکنون به این بازار بازگشته و شاهد ارائه پیشنهادات صادراتی چین در منطقه هستیم.

ممتازان خاطرنشان کرد: به سبب تحریم های ایران، این دو عامل بیشترین تاثیر را بر روی شمش صادراتی ایران گذاشته است. یعنی روند کاهش قیمت در بازار و افزایش ریسک ناشی از تحریم های اعمال شده بر روی ایران سبب شده افت بیشتری را در شمش ایران شاهد باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد