آلومینیوم و مس

چرا سازمان خصوصی سازی قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال را فسخ کرد؟

چرا سازمان خصوصی سازی قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال را فسخ کرد؟
پایگاه خبری معدن نیوز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: سازمان خصوصی‌سازی با فشار دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجبور شد بپذیرد که خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال تخلفاتی داشته و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده‌ا‌ند و قرارداد را فسخ کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، احمد مرادی با اشاره به فسخ قرارداد آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: سازمان خصوصی‌سازی با فشار دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجبور شد بپذیرد که خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال تخلفاتی داشته و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده‌اند و قرارداد را فسخ کردند
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس با بیان اینکه آخرین خبرها بیانگر این است که 2 نفر از سوی سازمان خصوصی‌سازی در مجتمع آلومینیوم المهدی مستقر شده‌اند، افزود: با وجود این موضوع متاسفانه هنوز شبانه شمش از کشور خارج می‌شود که این کار غیرقانونی بوده و باید مانع آن شد، بنابراین سازمان خصوصی‌سازی باید 24 ساعته روی مجتمع نظارت داشته باشد و دستورات لازم را صادر کند.
وی ادامه داد: مقرر شده مجمع نمایندگان استان هرمزگان جلسه‌ای با وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره شرایط خاص دو مجتمع برگزار کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اتفاقات تلخی در سال 93 برای مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال رخ داد، اظهار داشت: مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال عملا زیر قیمت کارشناسی واگذار شد که این اتفاق نباید دوباره تکرار شود و وزیر امور اقتصادی و دارایی باید دستورات لازم را در این زمینه صادر کند. پیشنهاد اولیه این است که مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانواده بزرگ آلومینیوم کشور واگذار شده و کارگران سهامدار آن شوند و عملا با توجه به اینکه چرخه تولید آلومینیوم به‌دست کارگران می‌چرخد، آن‌ها باید صاحب اصلی آن باشند.
نماینده بندرعباس عنوان کرد: خبرها حاکی از این است که 2 شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال پیش از فسخ فروخته‌شده و برگزاری شتاب‌زده مزایده‌های نوبت اول،‌ دوم و سوم فقط برای سرپوش گذاشتن به این معامله پنهانی و انجام تشریفات به‌ظاهر قانونی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد